Gå til innhold

Manifolden gløder og det ryker no jævlig!

Ranger emnet


steinar

Anbefalte innlegg

I går bytta jeg min forgasser med en annen 2e2 med forhåpninger om at jeg skulle bli kvitt ettertenninga og det høye ugjevne turtallet mitt.

 

På den nye forgasseren er tomgangsskruen skrudd slik at spjeldet for gassen er helt stengt igjen når jeg har pedalen ute ? Stemmer dette? Det som skjer når jeg starter bilen er nemlig at jeg får start men jeg må kompansere med gasspedalen hele tida - og det fører til at jeg må sitte og ruse motoren.

 

Jeg kjørte ca 15 minutter tidligere i dag i rushen med dette hvor jeg slura på cluchen og hadde enormt høyt turtall hele tiden. Når jeg parkerte i parkeringshuset så røyk det noe _jævlig_ fra bilen og når jeg åpna panseret så jeg røyken kom fra skjøyten mellom manifolden og det fremste eksosrøret.

 

Tok 15 min før det slutta å ryke og jeg blei så redd at jeg skrudde ut cd spilleren av bilen :D

 

Kommer denne glødinga av at jeg ruser motoren som en gal i 15 min eller kommer den av at den nye forgasseren er rar?

 

Og skal det gasspjeldet være helt stengt?

 

Og til sist - er dette noe jeg bør sende på verksted for å unngå at jeg sprenger garasjen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

Kommer denne glødinga av at jeg ruser motoren som en gal i 15 min

det er ikke noe kjempetriks nei......:rolleyes:

 

Originally posted by steinar

skal det gasspjeldet være helt stengt?

Det skal det nok ikke! Er det HELT stengt? er det hovedspjeldet

vi snakker om nå, eller er det chokespjeldet?

 

Hvis spjeldet ditt er helt/nesten helt stengt, vil det føre

til en JÆVLI feit blanding på tomgang. Altså for MYE

brennstoff. Det blir alt for mye vakuum på innsida av spjeldet, og

det dras ut for mye bensin gjennom tomgangs-sprederen.

Dette KAN gjøre at motoren ikke vil gå på tomgang p.g.a for feit

blanding.... (min teori) For lite luft (relativt) gir da også dårligere

kjøling, og derfor blir det varmt:cool: Det går da også selvsagt

bedre når du gir litt gass, fordi spjeldet åpnes, og gir magrere blanding!

 

Hvis du kan justere og prøve litt er det sansynligvis unødvendig

å sette kjerra på verksted. Men der har du jo en hviss garanti for

at du får den tilbake i god stand da:D

koster å være kar.........thumpsup

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår