Gå til innhold

Førstegangs familiebil m/plass til barnevogn(HJELP)

Ranger emnet


Nismotic

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Jeg har fått beskjed av fruen om at jeg garantert er kjønnsmoden:P og nå begynner letingen etter en god familiebil med plass til den evinelige barnevogna:P

Har foreløpig funnet noen mulige kanditater:

Volvo 945 LT (lavtrykksturbo og mye plass, men forbruk...)

Toyota Camry stasjonsvogn 2.2 (toyotakvalitet og plass, men akk så gørr kjedelig å se på)

Honda accord Aerodeck (stilig,sporty,HONDA MOTOR, men er det plass til vogn i den?)

Tyske biler vurderes ikke en gang så di som vil mase om Audi,vw, skoda, merc og bmw....don`t bother.

Noen som har noen gode tips, erfaringer, eller kanskje noen andre biler som er verdt å prøve, gi beskjed:)

Hjelp meg i leitinga:D

PS, ikke eldre enn 1995(sånn cirka) og ikke mer en maks 100.000kr

1987 Mercedes-Benz 230TE

Tidligere biler:

X 1990 Mazda 626, X 1986 Opel Ascona 1,8 GT,

X 1994 Lada Samara 1,5 S, X 1984 BMW 320i

X 1986 Opel Manta GSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru Forester S-Turbo. Er nok litt dyrare enn 100k for fyrstegenerasjons Forester, men ta ein kik på desse. Ikkje allverda til sportslit utsjånad, men med godt understell, og kanskje ein ørliten tuning, så har du ein utruleg flott familieracer. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en liten en selv og skal få en til. vi kjører en `97 ford mondeo stasjonsvogn 2.0. er veldig fornøyd med bilen, ingen store problemer 136hk og massevis av plass. har f.eks. 12" sub kasse baki og har plass til en vanlig barnevogn og sånn ei lita tralle. da den hadde gått 160k km så ga jeg 50.000 for den. masse utsyr og grei motor med ok forbruk. kan absolutt anbefales. lykke til :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg spørre hva som er galt med tyske biler?? Jeg ser du har hatt 3 tyskere fra før, men ingen av de der er akkurat kjent for holdbarhet da! Jeg tenker i den prisklassen du leter så finnes det mange feite stasjonsvogner med god plass og bra komfort og kjøreegenskaper. Men mange av de jeg tenker på er jo tyske da..

Tenker på E klasse, Omega, 100 Avant o.l. fra midt på 90 tallet.

BMW har jo 5 serien, men du må nok opp i minimum 525i før du får noe med særlig holdbar motor. Og E34 generellt har endel trøbbel i tillegg, og jeg er egentlig en BMW tilhenger! Har hatt en 528i over 8år sjøl, og den bilen fikk gjennomgå til de grader. Men det var en E28, og de har ikke like mye prakk som E34 later til å ha.. Men E28 blir litt for trangt til barnevogn, men det går. Hadde barnevogn i bagasjerommet på min, men måtte ta av 2 av hjulene hver gang.

 

Du kunne jo alltids handlet deg en Chrysler Grand Voager da, der kan barnevogna stå fullt utslått baki. Men sørg for å finn en med lav km og helst manuellt gir. Om det er automat er det første du må gjøre er å montere ekstra oljekjøler på automaten! Har hatt voyager også, og den er litt dyr i drift men himla god å kjøre. Og nogenlunde sprek.. Men sinnsykt dårlig automat i de uten ekstra kjøling. Men finner man en med nyoverhalt automat og man monterer en oljekjøler til drøye 400kr skal man ha en bil som holder ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tingen er det at jeg arbeider til sjøs, og er derfor avhengig av å ha en bil som virker til enhver tid, samt at den er lettkjørt nok til at hun kan takle den på alle typer føre,

Har for tiden en 90mod mazda 626 som snart kryser 600.000km som jeg har hatt i 3 år uten en eneste feil, så jeg har en viss forkjerlighet for japser.

Men jeg har også litt lyst på en litt sporty bil med noenlunde komfort, så derfor har jeg mest lyst på en honda accord aerodeck, men jeg aner ikke om det er plass nok i disse.

Mener ikke å irritere noen med at jeg ikke vil ha tyske biler men jeg har bare rett og slett forelska meg i holdbarheten på japsebiler. Selv vil jeg jo helst ha RWD med turbo men jeg har mine tvil på om hun klarer å takle det på vinterføre så det kan hende jeg sparer det til prosjektbilen(79 mod Opel Ascona B):D

Grand voyager har mora mi og det er en bil jeg ikke for alt i verden vil drømme om å kjøpe(no offense altså).

Men alle svar mottas jo med takk, keep it coming

1987 Mercedes-Benz 230TE

Tidligere biler:

X 1990 Mazda 626, X 1986 Opel Ascona 1,8 GT,

X 1994 Lada Samara 1,5 S, X 1984 BMW 320i

X 1986 Opel Manta GSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, no offence taken. Det der holder jeg faktisk med deg i, ikke kjøp Voyager! :D Det var egentlig ikke ment som et seriøst forslag engang, men enkelte syns det er supre biler. Jeg kan strekke meg til å si at den er komfortabel å kjøre, så lenge den fungerer.

Når det gjelder lettkjørt bil for kvinnfolket, da burde du egentlig tatt en nærmere titt på Opel Omega B caravan kanskje? Det er bakhjulstrekker, men et beist til å ta seg fram i snøen veit jeg. Sålenge dekkene er greie. Kjørte en sånn som drosje et år, og den imponerte meg meget. Og lettkjørt og behagelig å kjøre, ja faktisk så var det nesten et nederlag for meg da den bilen ble byttet ut med en litt nyere Volvo V70 2,5tdi.. Den ble stivere på veien og tok seg dårligere fram på vinterveiene faktisk. Og en fin B Caravan med litt feite kantfelger er jo et helt ypperlig skue, mener iallfall jeg. Kommer jeg over en fin en skal jeg jaggu kjøpe meg en slik en sjøl. :D

 

Det går an å style dem til å iallefall se ut som en versting, selv om de ikke nødvendigvis har hundrevis av hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16143286&WT.svl=Bilde

 

dersom du da klarer deg litt med den bilen du har. Hun føder jo ikke i dag? :P

 

Vet du sa ikke tyskere, men er verdt å nevne Opel Omega, der har du ihvertfall plenty med plass og motor i denne annonsen + bakhjulsdrift :P

 

Kom meg i forkjøpet der gitt.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår