c-bremv Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hei! Jeg har en B230F som er turbokonvertert. Når en har stått over natta og blitt kald, er det nærmest umulig å få start på den. Jeg må bruke mye startgass og kjøre den flere runder på starteren, helt til den tilslutt slarter. Hva kan dette problemet være?? Kan det være kondens, ellers finnes det andre muligheter? Når motoren er varm har den ingen problemer med å starte. Mvh Christoffer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 tempsensoren til ecu.. sitter ca midt på toppen, under innsuget. er IKKE den som sitter helt bak på toppen, da den går til temp i instr pansel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Til info så er ikke tempsensoren til LH2.2 lik den til LH2.4.. hadde det samme problemet selv etter jeg bygde om fra 230f lh2.2, til lh2.4 og turbo.. den til insprøytninga har (svart?)firkantet kontakt, mens den til instrumentpanelet (grå?) er buet på den ene siden.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg