XJ12C Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Er den heldige eier av en 97 mod. Audi A8 2,8 30v. Ved lavt pådrag opplever jeg en slags vibrasjoner i bilen. Kan best sammenlignes med å kjøre med et dekk som ikke er helt rundt. Om en gir gass forvinner dette og bilen går bra. Noen som kjenner igjen dette og har noen forlag. Selv har jeg tenkt å bytte automagearolje og filter, evt. se på luftmengdemåler og gasspjelpotensiometer. Kommer tilbake med mer info etter som de forskjellige ting blir sjekket ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaslud Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Er den heldige eier av en 97 mod. Audi A8 2,8 30v. Ved lavt pådrag opplever jeg en slags vibrasjoner i bilen. Kan best sammenlignes med å kjøre med et dekk som ikke er helt rundt. Om en gir gass forvinner dette og bilen går bra. Noen som kjenner igjen dette og har noen forlag. Selv har jeg tenkt å bytte automagearolje og filter, evt. se på luftmengdemåler og gasspjelpotensiometer. Kommer tilbake med mer info etter som de forskjellige ting blir sjekket ut. Hjalp det å bytte olje/filter? Jeg har nemlig et helt identisk problem. Har en 96 mod Audi A8 2,8 30v. Rister litt mer enn det burde. Må finne ut hvorfor før jeg blir smågal. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XJ12C Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 Har byttet olje og filter på gearkassen. Oljen som var på så ikke så værst ut og det var ikke mye spon på magnetene. Synest den skifter gear lettere nå, men ristingen hadde det ikke effekt på. Tror ikke problemet kommer fra gearkassen. Har oppdaget at det er overslag fra alle coilene til omkringliggende gods. Har skiftet pluggledninger og plugger uten at dette hjalp på overslaget. Ikke kjøp pluggledninger på Mekonomen, disse gav overslag til gods noe de gamle ikke gjorde. Har en oppfatning av at "ristingen" er værre i fuktig vær, noe som styrker min mistanke til tenningsanlegget. Har også hørt at disse Audi motorene er "kresne" på plugger. Har Equyem (eller noe sånt) på min. Har vurdert å bytte til NGK eller Bosch. Tror at å bytte coil pakken ville gjort susen. Har du gjort noen tiltak på din bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg