Gå til innhold

Vibrasjoner i bilen ved lavt pådrag

Ranger emnet

XJ12C

Anbefalte innlegg

Er den heldige eier av en 97 mod. Audi A8 2,8 30v. Ved lavt pådrag opplever jeg en slags vibrasjoner i bilen. Kan best sammenlignes med å kjøre med et dekk som ikke er helt rundt. Om en gir gass forvinner dette og bilen går bra. Noen som kjenner igjen dette og har noen forlag. Selv har jeg tenkt å bytte automagearolje og filter, evt. se på luftmengdemåler og gasspjelpotensiometer. Kommer tilbake med mer info etter som de forskjellige ting blir sjekket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Er den heldige eier av en 97 mod. Audi A8 2,8 30v. Ved lavt pådrag opplever jeg en slags vibrasjoner i bilen. Kan best sammenlignes med å kjøre med et dekk som ikke er helt rundt. Om en gir gass forvinner dette og bilen går bra. Noen som kjenner igjen dette og har noen forlag. Selv har jeg tenkt å bytte automagearolje og filter, evt. se på luftmengdemåler og gasspjelpotensiometer. Kommer tilbake med mer info etter som de forskjellige ting blir sjekket ut.

Hjalp det å bytte olje/filter?

Jeg har nemlig et helt identisk problem. Har en 96 mod Audi A8 2,8 30v.

Rister litt mer enn det burde. Må finne ut hvorfor før jeg blir smågal. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har byttet olje og filter på gearkassen. Oljen som var på så ikke så værst ut og det var ikke mye spon på magnetene. Synest den skifter gear lettere nå, men ristingen hadde det ikke effekt på. Tror ikke problemet kommer fra gearkassen. Har oppdaget at det er overslag fra alle coilene til omkringliggende gods. Har skiftet pluggledninger og plugger uten at dette hjalp på overslaget.

Ikke kjøp pluggledninger på Mekonomen, disse gav overslag til gods noe de

gamle ikke gjorde.

Har en oppfatning av at "ristingen" er værre i fuktig vær, noe som styrker min mistanke til tenningsanlegget.

Har også hørt at disse Audi motorene er "kresne" på plugger. Har Equyem (eller noe sånt) på min. Har vurdert å bytte til NGK eller Bosch.

Tror at å bytte coil pakken ville gjort susen.

Har du gjort noen tiltak på din bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider