tommynes Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Er det noen her som veit hvor termostaten på Volov V40 '00?Varmeapparet er dårlig så det mistenkes at den er synderen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Viss temperaturmåleren er der den skal være, er de antagligt ikkje termostaten. Har du sjekket om det er nok kjølevæske? (sjekk radiatorenog) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Kjølevæsketanken er full den. Varmeapparatet blåser bare svak og kald luft uansett innstilling. Motortemperaturen er også alltid lav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Med mindre motoren din opererer med 10 grader i kjølevannet er det nok noe annet: Blandeventilen, pollenfilter eller tett varmeregister (løv og støv). Se bak motoren din, når du vrir på "varmeknappen" i kupeen så skal blandeventilen bevege seg. Gjør den ikke det, så har du et issue :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Termostaten på V40 står på den tykke slangen som går fra radiator til blokk under de to skruene på motoren. Jeg byttet kjøleveske og termostat i går fordi jeg hadde nesten det samme problemet, på min stod termostaten åpen hele tiden som reulterte i dårlig varme på motor og i varmeapparat. Mvh Kai-Rune, Alta Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg