Gå til innhold

Angle Eyes omega b

Ranger emnet


Stageberg

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpte meg svarte Angle eyes på omgega'n, men så skjønte jeg ikke hvor alle disse røde og svarte ledningene skulle nårr jeg skulle sette dem på, noen som har erfaring med disse som kan hjelpe meg litt? :) åsså funker ikke høydejusteringen på lysene etter jeg satte på de nye.

 

Yepp! disseledningene er for angeleyes'ene og hvis du har kjøpt samme lykter som meg så har du ett par dioder imellom angeleyesene som dem også går til. (3 par med ledninger?).

Så regner med du skal kjøre angel eyes og grøftelys ? Såfall tar du ledningene til angeleyesene og kobler på kontakten til parklys. :) Kan gjøre det så enkelt at du tar kabelsko som du kan klipse rett på parklys ledninga med stikk ut å bare koble begge ledningen til angeleyesene sammen og kabelsko rett innpå den.

 

Råder deg også til å passe jæv.. godt på at du får alt på lykta tett, disse har en tendens til å få fykt inni seg så dem blir full av kondens/dugg... Høydejusteringa er nok pga du ikke har greid å få motoren inn i sporet på lykta, dette kan være litt tungvindt hvis du ikke har gjort det før. Eller hvis du rett å slett ikke har flytta motoren over fra de gamle lyktene ?

Må også huske å justere lyktene etterpå, letteste måten å gjøre dette på er vel en liten skralle med bits å stjerne bits... tungvindt å komme til hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp! disseledningene er for angeleyes'ene og hvis du har kjøpt samme lykter som meg så har du ett par dioder imellom angeleyesene som dem også går til. (3 par med ledninger?).

Så regner med du skal kjøre angel eyes og grøftelys ? Såfall tar du ledningene til angeleyesene og kobler på kontakten til parklys. :) Kan gjøre det så enkelt at du tar kabelsko som du kan klipse rett på parklys ledninga med stikk ut å bare koble begge ledningen til angeleyesene sammen og kabelsko rett innpå den.

 

Råder deg også til å passe jæv.. godt på at du får alt på lykta tett, disse har en tendens til å få fykt inni seg så dem blir full av kondens/dugg... Høydejusteringa er nok pga du ikke har greid å få motoren inn i sporet på lykta, dette kan være litt tungvindt hvis du ikke har gjort det før. Eller hvis du rett å slett ikke har flytta motoren over fra de gamle lyktene ?

Må også huske å justere lyktene etterpå, letteste måten å gjøre dette på er vel en liten skralle med bits å stjerne bits... tungvindt å komme til hvis ikke.

 

Aha! okei, tusen takker :)) da blir det "årnings" :D men jeg hadde problemer med å sette dem på, for det virka nesten som om de ikke passa helt, så de sitter ikke rett på nei, det ser jeg, men må vel få prøvd å å retta når jeg fikser angeleyes'ene :) Går det forresten ant å bruke xenon lyr på disse? nær å fjærn lys f.eks? eller må jeg kjøpe xenon-kit?

RBK<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik har du ikke justering inni bilen så har du ikke på lyktene heller, ser det med lysbrytere om du har enn sånn "rulleknapp" med 0,1,2,3 på.

Hvis du har dette så skal du ha det på gamle lyktene, Den står vel nederst ytterst på lykta, altså på høyre lykt står den ytterst mot høyre og på venstre mot venstre... Du vrir denne kontakten litt så kan du dra den ut, sitter gjerne litt men det er pga feste på reflektor inni. Men du får dem ut.

Må ha xenon kit hvis du skal ha xenon på den, dette er ikke lovlig da men mange som gjør det. Du trenger vel H7 kit for kjøre/nærlys og er vel h1 hvis jeg ikke husker feil på langlys. Er enten h1 eller h3 på grøftelysa, men funker med xenonkit der også, bare sjekk først hva du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å ha et xenon "kit" til alt hvis du ikke har det fra før! Et kit inneholder tenner og pære som du trenger. Og det er vel omvendt av hva du skrev "FantIkkeNick". H1 i nærlys og H7 i fjærnlys. I spredere er det også H1. Og det er lovlig å ettermontere xenon i fjernlys uansett, men i nærlys må du ha høydejustering. Og den må være automatisk justerbar. Altså går det ikke med den motoren som du har det hjulet inne i bilen til.

 

Omegamann:

Hva slags sokkel prøvde du å sette i dì? H1 eller D2S som er standard xenon sokkel? Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg slike lykter jeg også, og skulle ha vist om jeg kan bruke det D2S kittet jeg hadde i de originale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik har du ikke justering inni bilen så har du ikke på lyktene heller, ser det med lysbrytere om du har enn sånn "rulleknapp" med 0,1,2,3 på.

Hvis du har dette så skal du ha det på gamle lyktene

 

 

Bare for å pirke litt.

Har ikke bryter inne i bilen, men har motor på lyktene mine, og de virker som dem skal;)

 

Har forsåvidt H7 i fjernlyset og H1 i tåkelysa.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår