Gå til innhold

kvarme`s kadett c

Ranger emnet


kvarme

Anbefalte innlegg

Originally posted by kvarme

 

du vet vel hva og stroke en veiv er

 

 

stemplene ble lagd på mål

 

Selfølgelig veit ej det, men det ej lurt var om den ikkje var bora noke, i og med at brodern har en 2.0 som er boret opp til ca.2.1, men så visste han ikkje om han fikk tak i stempel som passa visst han stroka den med 2.2 veiv. Derfor lurte ej:)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen slaglengde og borring har du, er motoren fortsatt overkvadratisk?

Er det dyrt å stroke veiv, eller ligger det på omtrent samme som vanligsliping(har kanskje lagt på gods og)?

Råder og stempel er ikke billig i allefall.

 

Bør i allefall gå å borre 2-3 mm på 20S CIH.

 

Blei litt mye på en gang men håper på svar:)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Åssen slaglengde og borring har du, er motoren fortsatt overkvadratisk?

Er det dyrt å stroke veiv, eller ligger det på omtrent samme som vanligsliping(har kanskje lagt på gods og)?

Råder og stempel er ikke billig i allefall.

hei

 

er ikke sikker på slaget

men volumet 2765ccm

og borroinga er på max 98mm

 

måtte betong fylle blokka pga veldig tynne sylinden vegger

råder og stempler er dyrt det vet du . he he

 

de sveiset på ytterst på veiva og slipte tappen mindre.

litt blatazar men det virker.

er ikke sikker på prisen på strokinga

 

har du noe prosjekt på gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke, men holder på med min egen 20S, har bytta register, skal prøve å porte toppen litt+planing.

Men hadde jeg hatt en kadett C eller ascona B å noe særlig spenn så skulle det trimmas.

Er bare mest nyskjerrig.

Sliter nå for tia med oljepumpa, trykket skal opp, men overtrykksventilen blir ikke tett.

Har tatt ventil fra en eldre CIH med kule i stedenfor plaststempel.

Åssen oljetrykk kjører du med forresten?

 

MVh.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår