Gå til innhold

Hjelp til kjøp av førstebil

Ranger emnet


Bananeter

Anbefalte innlegg

Har endelig fått meg lappen og er på tide å skaffe seg bil til under 30.000, problemet er at jeg egentlig ikke kan så forferdelig mye om bil og vet heller ikke helt hva jeg skal se etter.. Vil gjerne ha en bil med litt sprek motor og driftsikker, ikke så nøye med plass iogmed at jeg får låne stasjonvognene til far hvis det er nødvendig. Utseende er jo også en ganske viktig faktor.

 

Kunne gjerne tenkt meg en Audi 80, men de bilene jeg har sett på til den prisklassen har ofte gått over 200.000 km.. Har også sett på Golf og Accent. Kan noen anbefale meg noe og gi meg noen genrelle tips til hva jeg burde se etter så ville det vært flott.

Takk på forhond, Bananeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bananeter

Har endelig fått meg lappen og er på tide å skaffe seg bil til under 30.000, problemet er at jeg egentlig ikke kan så forferdelig mye om bil og vet heller ikke helt hva jeg skal se etter.. Vil gjerne ha en bil med litt sprek motor og driftsikker, ikke så nøye med plass iogmed at jeg får låne stasjonvognene til far hvis det er nødvendig. Utseende er jo også en ganske viktig faktor.

 

Kunne gjerne tenkt meg en Audi 80, men de bilene jeg har sett på til den prisklassen har ofte gått over 200.000 km.. Har også sett på Golf og Accent. Kan noen anbefale meg noe og gi meg noen genrelle tips til hva jeg burde se etter så ville det vært flott.

Takk på forhond, Bananeter.

 

Audi 80 og Golf er det vel ganske simpelt og finne deler til da.. høggern eller andre steder.. accident ville jeg nå ikke satse på.. Koreanske greiene der.. off.. Kanksje en honda.. de er driftsikre da..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke kjøp gammel Opel. Da skal den isåfall gjennom en NAF Kontroll FØR du betaler. Min ex-Ascona var så godt som rusta ihjel under lakken, men jeg som inkompetent råner kunne ikke se det like lett..

 

Opel har for det meste mye trøbbel med rust. Jaffal de gamle.

 

Jeg ville nok satset på en Volvo 240/740. 740 har utrolig billig forsikring, 240 veit jeg ikke. Begge bilene har bakhjulstrekk, noe som er ufattelig moro på glatta (og asfalten om sommeren), men prøv her å få til manuelt gir. Dette er biler bygd for nordisk føre det ;)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få kjøpe min 405 for 30 lapper. :D

 

Neida bare kødda. Men har ikke noe problem med å anbefale honda hvertfall. Funker som fafo det..

 

Volvo 240 :D er jo også kjent for å holde som F....

 

Pysjåen min er også en veldig ålreit bil, bare alt funker :mad:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kjøp 240... det finnes bare ÈN rå 240 i Norge, og det er den Kawasaki-grønne som dukker opp på Gatebil.

 

Hvis du skal ha bakhjulstrekk så er det vel andre alternativer enn 240... som faktisk ser bra ut også. Ikke som en likbil / murstein.

 

Det var hvertfall min mening...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

IKKE kjøp 240... det finnes bare ÈN rå 240 i Norge, og det er den Kawasaki-grønne som dukker opp på Gatebil.

 

Hvis du skal ha bakhjulstrekk så er det vel andre alternativer enn 240... som faktisk ser bra ut også. Ikke som en likbil / murstein.

 

Det var hvertfall min mening...

 

til under 30k er det vel ikke mange biler som har bakhjulstrekk og ser bra ut..? :rolleyes:

Ålgård Gatebilklubb

 

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår