colaboy85 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Hvor mye veier en Vr6 motor?? jeg har i nå en 1.6 forgasser men hvor mye veier disse motorene?? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 VR6 veier vell rundt 160kg +/- mener jeg å ha sett et sted.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyberscott Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 VR6 veier vell rundt 160kg +/- mener jeg å ha sett et sted.. en G60 motor da? og 1,8 svett? Siter 1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt) VW Golf 2003 Tdi 4Motion VW Golf Rallye G60 VACN medlem **ØRAP** crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 en G60 motor da? og 1,8 svett? Ca. 100kg mener jeg å erindre.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Dette var noe jeg fant i en tråd på VACN for en stund siden. I den tråden er tatt bilde av en VR6-motor (med aggregater tilkoblet) som henger i en vekt oppgitt i lbs. Der ble og veid en 8V turbomotor og en 20V TT/S3 motor om jeg ikke husker feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 VR6 motor i G2 er IKKE så lurt blir såå javli understyrt... gå for G60 ;) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 VR6 motor i G2 er IKKE så lurt blir såå javli understyrt... gå for G60 ;) Men, finnes måter å jevne ut vektfordelingen, flytte batteriet bak, flytte spylertank mm.. Jeg ville ha tatt en Mk2 Vr6 fremfor uansett annen org. motor:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Blir jo litt feil å la vekten på motor få all skyld for understyring. Nå er det ytterst få med VR6 i mk2 som klager på understyring. De som ikke har VR6 klager mer, av en eller annen merkelig grunn. Er man plaget av dårlig understyring, så kan man gjøre enkle inngrep for litt bedre kjøreegenskaper. Som f.eks det som BTI nevner, jevne ut vektfordelingen. Andre metoder som å senke tyngdepunkt, justerig av camber, stabilitet, marktrykk, LSD diff, motorfester, foringer, dekk type/dimensjoner osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 VR6 motor i G2 er IKKE så lurt blir såå javli understyrt... gå for G60 ;) Har du kjørt en G2 med vr6 a? er faktisk ikke så understyrt Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 VR6 motor i G2 er IKKE så lurt blir såå javli understyrt... gå for G60 ;) Feil. FINN ut hva du snakker om, SÅ kan du uttale deg! Har du kjørt Golf 2 VR6 før? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 :) ikke bare KJØRT men litt til ;) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 :) ikke bare KJØRT men litt til ;) Få se da;) Du har vel bremsa så hardt at bilen tok dobbel salto, og bilen begynte og fly at seg selv vil jeg tippe... lol. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 oja du var der du også ? ;) klemz Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rusto Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Trenger da ikke ha prøvde en VR6 for å sjønne at den vil ha noe dårligere kjøre egenskaper enn en R4 16v... Men om det har noe å si for en gatebil er en helt annen diskusjon, er jo ikke slik at det er uforsvarlig å kjøre enn Mk2 med VR.Er egentlig svært liten forskjell på G3/Corrado og G2, med tanke på vekt fordeling. Lite eksempel Audi Coupe Quattro, S1, og sport quattro er alle biler som er svært framtunge å plages med understyring. Men det hindret ikke de å gjøre rent bord i Gruppe B. Men du kan jo prøve å entre WRC i dag med en bil med samme vektfordeling, slim chance! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Golf 2 med VR6 kan jo gjøre rent bord på bane også den, mot tilsvarende biler med +/- 50 hk i effekt. SELV med dårlig understell! Hvis noen vil prøve hvordan det er, så er det bare å kjøpe min. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg