Gersa Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Noen som har noen god forklaring til at ABS og TCS lampene lyser? Kom plutselig på under vanlig kjøring. Det ligger ikke noen feilkoder som jeg får lest ut via OBDII leseren så vidt jeg finner ut. Egentli helt greit at de lyser for det er jo mye artigere å kjøre uten ABS og TCS :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Er nok noe feil med en av hjulfølerne tenker jeg. La Ford ta en selvtest/diagnose test på bilen. Kan bare være en bagatell. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haklis Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 (endret) Jeg fikk akkurat FORD til å se på min 05 Focus mk2. ESP lampa lyste og en feilmelding "ESP SYSTEM FAULT" viste i dashen. De fikk opp en feilkode på en bremsetrykksensor. Konklusjon: 23.800,- vil det koste fordi hele ABS/ESP elektronikk enheten må byttes. :-( For ikke å nevne at airbag systemet hadde deaktivert seg selv pga. en annen sensor... Bilen er 4 år gammel. Nå blir det gammel bil så man kan få et mer forutsigbart bilhold. EDIT: Fikk faktisk telefon fra FORD Norge i dag at de skulle dekke hele sulamitten! :-) Bra FORD! Endret Februar 27, 2009 av haklis Siter Ford Focus '05 Ghia 109Hk Mazda 323 '92 1.6L X - Volvo 460 '92 2.0i X - Ford Fiesta XR2 '89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogjul Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Hei, ESP lampa på min focus mk2 05 modell begynte og lyse, ford tok diagnosetest og fant ut av det var bremsetrykkføleren, så må bytte hele ESP/ABS modulen som du måtte. Lurer på om denne jobben tok lang tid? Min skal på verksted til neste uke. Dette må være en svakhet på focusene siden bilen min bare har gått 25 000 km, syns da at ESP/ABS modulen skal vare lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Hei, ESP lampa på min focus mk2 05 modell begynte og lyse, ford tok diagnosetest og fant ut av det var bremsetrykkføleren, så må bytte hele ESP/ABS modulen som du måtte.Lurer på om denne jobben tok lang tid? Min skal på verksted til neste uke. Dette må være en svakhet på focusene siden bilen min bare har gått 25 000 km, syns da at ESP/ABS modulen skal vare lengre. Har faktisk vært borti en del focuser med dette problemet. Og de er somregel plukket vekk på huggerier. Noe som tyder på at dette er ett kjent problem:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Noen som har noen god forklaring til at ABS og TCS lampene lyser? Kom plutselig på under vanlig kjøring. Det ligger ikke noen feilkoder som jeg får lest ut via OBDII leseren så vidt jeg finner ut. Egentli helt greit at de lyser for det er jo mye artigere å kjøre uten ABS og TCS :D Tromler eller skiver bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gersa Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Det er trommler bak. Siste nytt er at begge lampene har sluttet og lyse nå. Har vært borte i en mnd nå. har reingjort en abs sensor på ene bakhjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Ikke dumt å ta opp tromler bak pluss vaske reint og smøre opp:) Blir mye bremsestøv og kanskje du har en gåen hjulsylinder som løser opp bremsebåndene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kxs Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 2005 modell, samme problem. ESP feil blinket først i mars en gang, men forsvant av seg selv. Kom tilbake for noen uker siden og var konstant på. Ford forhandler diagnoserte, bytte av ABS modulen var løsningen. Antydet 25000kr, men etter noe om og men (bla hvorfor jeg ikke hadde hatt 4-års servicen på merkeverksted !!) dekket Ford tilsutt saken. Skulle tro forhandleren ikke hadde hørt om kjøpsloven...? ! Tok en dag å fikse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claudio Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Har en Focus Ghia 2005 modell der ESP SYSTEM FAULT kom i dashbordet. Håpte det kun var en bagatell, men Ford her ringte meg opp og sa at modulen må byttes og at det kostet 23k. Prøvde å krangle litt med dem, men uten resultat. Var dere i direkte kontakt med FORD Norge for å få dekket reprasjonen? Med så mange med samme problem, begynner jo dette å kvalifisere for en produksjonsfeil. Bilen er tyskimportert, men det skulle vel ikke ha noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Shit... Har akkurat kjøpt med en 05 Focus. Den har skiver foran og bak. Er det noen spesielle modeller dette gjelder, eller er det uansett motortype? Min er en 1,6 100hk bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 2005 modell, samme problem. ESP feil blinket først i mars en gang, men forsvant av seg selv. Kom tilbake for noen uker siden og var konstant på. Ford forhandler diagnoserte, bytte av ABS modulen var løsningen. Antydet 25000kr, men etter noe om og men (bla hvorfor jeg ikke hadde hatt 4-års servicen på merkeverksted !!) dekket Ford tilsutt saken. Skulle tro forhandleren ikke hadde hørt om kjøpsloven...? ! Tok en dag å fikse. Så lenge det står i klartekst i serviceboka at det periodiske vedlikeholdet må følges ellers bortfaller garantien, så hjelper nok kjøpsloven heller lite gitt. Eller mener du at du kan få dekket et motorhavari hvis du ikke har skiftet olje på 5 år?? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Så lenge det står i klartekst i serviceboka at det periodiske vedlikeholdet må følges ellers bortfaller garantien, så hjelper nok kjøpsloven heller lite gitt.Eller mener du at du kan få dekket et motorhavari hvis du ikke har skiftet olje på 5 år?? EØS-regler sier at garanti skal gjelde selv om service/oljeskift ikke er tatt på merkeverksted. Norsk kjøpslov sier at ting med forventet lang levetid har 5 års reklamasjonsrett. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Detter har vært ett problem på Focus fra 98modell og desverre begynner "nye2005" typen også. de sier på teknisk Hotline at dette er ett kjent problem. så om bilen din er under 5år så dekker de det. De prøver seg kanskje først men Ford Norge dekker det:) Jeg fikk akkurat FORD til å se på min 05 Focus mk2. ESP lampa lyste og en feilmelding "ESP SYSTEM FAULT" viste i dashen. De fikk opp en feilkode på en bremsetrykksensor. Konklusjon: 23.800,- vil det koste fordi hele ABS/ESP elektronikk enheten må byttes. :-( For ikke å nevne at airbag systemet hadde deaktivert seg selv pga. en annen sensor... Bilen er 4 år gammel. Nå blir det gammel bil så man kan få et mer forutsigbart bilhold. EDIT: Fikk faktisk telefon fra FORD Norge i dag at de skulle dekke hele sulamitten! :-) Bra FORD! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claudio Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Har vært i kontakt med Ford Norge, og de vil heller ikke gjøre noe med min 2005 Focus Ghia. Grunnen de oppgir, er at bilen er tysk importert, og da oppstår det problemer. De ber meg dra til forhandleren der jeg kjøpte bilen, men de er desverre gått konk. Dermed ser det problematisk ut...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg