daggis Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Prøvde å starte bobla litt mer idag, går forsåvidt fint, og varmeapparatet funker strålende, men når det begynner å bli ganske varmt blir det for mye vann i eksp. tanken. Har væskenivået på under minimum, men allikevel skjer dette. Har tatt ekspansjonstanken fra en pug 205, en rundt liten sylinder, brukte den fordi den var lettere å plassere enn golf eksp. tanken. Men nå blir det altså for fullt, og det renner over. Lurer litt på om det kan ha hatt noe å si at jeg borret et hull i toppen av tanken for å få på slangen fra luftingen på radiatoren? Tror ikke tanken skal være noe mindre enn den originale, men nå har jeg riktignok mer vann, da jeg har rør som går fram til varmeapparatet som ligger helt foran. Rørene til radiatoren er også litt lengre. Alt i alt tror jeg det gikk med en 6-7 liter væske i systemet. Kan det være at eksp. tanken er for liten eller tror dere det er noe annet galt? Det koker ikke, tok et multimeter på termostaten til vifta, og der var det ikke kontakt, og det blir det ved noen 98 grader eller no, altså var det under dette. Dette skjønner jeg ikke :mad: :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Er trykkventilen på (påfyllingslokket)radiatoren i orden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Påfyllingslokket er på ekspansjonstanken. Men når jeg borret det hullet har jeg kanskje ødelagt litt da.. Blir jo ikke trykk der lengre? Så jeg får kanskje finne meg en annen tank som har inngang til lufting fra radiator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Originally posted by daggis Påfyllingslokket er på ekspansjonstanken. Men når jeg borret det hullet har jeg kanskje ødelagt litt da.. Blir jo ikke trykk der lengre? Kanskje. Trykk må du ha hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 lufting av radiator går vel på de fleste biler rett i friluft. prøv en nye av samme merke du har og la slangen fra radiator gå til friluft edit: på biler med ekspansjonstank er det vel ofte at det ikke er lokk på radiator kanskje slangen fra radiatoren bare er ifra det lille "rommet" der hvor lokket er... Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Gjør ikke det på motoren originalt ihvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 På min Ekspansjonstank så er nå den tett... dette er den som sitter på 1,6/1,8 forgasser.. Nå er det vel GTi 8v du har... Er det ikke tett tank på disse også? Du hadde tatt en annen tank..Hva med å prøve med en tett tank? EDIT: Kan godt være at det skal være "åpen" ekspansjonskammer på GTi. men hadde jeg hatt det.. skal jeg love deg at jeg måtte fylt på kjøleveske konstant:) er så mye trykk inni der at det hadde nok flydd rett ut når det begynte å blir varmt:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Lurer på om ikke ekspansjonstanken må være høyeste punktet i kjøleanlegget Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Dette problemet har jeg fått fikset. 205 tanken var laget for lavere trykk, så jeg bare la et par skiver inni ventilen, så den ikke skulle åpne like tidlig. Funker bra nå. Og ekspansjonstanken er det høyeste punkt, men er det egentlig nødvendig? Når det er trykk i systemet og slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.