Gå til innhold

For liten ekspansjonstank???

Ranger emnet


daggis

Anbefalte innlegg

Prøvde å starte bobla litt mer idag, går forsåvidt fint, og varmeapparatet funker strålende, men når det begynner å bli ganske varmt blir det for mye vann i eksp. tanken. Har væskenivået på under minimum, men allikevel skjer dette.

 

Har tatt ekspansjonstanken fra en pug 205, en rundt liten sylinder, brukte den fordi den var lettere å plassere enn golf eksp. tanken.

 

Men nå blir det altså for fullt, og det renner over.

 

Lurer litt på om det kan ha hatt noe å si at jeg borret et hull i toppen av tanken for å få på slangen fra luftingen på radiatoren?

 

Tror ikke tanken skal være noe mindre enn den originale, men nå har jeg riktignok mer vann, da jeg har rør som går fram til varmeapparatet som ligger helt foran. Rørene til radiatoren er også litt lengre. Alt i alt tror jeg det gikk med en 6-7 liter væske i systemet.

 

Kan det være at eksp. tanken er for liten eller tror dere det er noe annet galt? Det koker ikke, tok et multimeter på termostaten til vifta, og der var det ikke kontakt, og det blir det ved noen 98 grader eller no, altså var det under dette.

 

 

Dette skjønner jeg ikke :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lufting av radiator går vel på de fleste biler rett i friluft.

 

prøv en nye av samme merke du har og la slangen fra radiator gå til friluft

 

edit:

på biler med ekspansjonstank er det vel ofte at det ikke er lokk på radiator

 

kanskje slangen fra radiatoren bare er ifra det lille "rommet" der hvor lokket er...

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Ekspansjonstank så er nå den tett...

 

dette er den som sitter på 1,6/1,8 forgasser..

 

Nå er det vel GTi 8v du har... Er det ikke tett tank på disse også?

 

Du hadde tatt en annen tank..Hva med å prøve med en tett tank?

 

EDIT:

 

Kan godt være at det skal være "åpen" ekspansjonskammer på GTi. men hadde jeg hatt det.. skal jeg love deg at jeg måtte fylt på kjøleveske konstant:) er så mye trykk inni der at det hadde nok flydd rett ut når det begynte å blir varmt:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette problemet har jeg fått fikset. 205 tanken var laget for lavere trykk, så jeg bare la et par skiver inni ventilen, så den ikke skulle åpne like tidlig. Funker bra nå. Og ekspansjonstanken er det høyeste punkt, men er det egentlig nødvendig? Når det er trykk i systemet og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår