ericandre Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 (endret) har en ombygd golf g60 motor med følgende specs: *1.8l 8v Golf G60 motor (8.2 i komp) *KKK K26 Turbo *Audi 100 Turbo 10v grenrör (modifierat) *Audi 100 Turbo wastegate *Golf G60 fuelrail och BTR *Insug från Golf Mk1 gti *Volvo L-jetronic Sprut (Mappat för 0.7Bar) *Spridare oranga från peggut 406 (214cc) har ikke bygd motoren selv, og er litt skeptisk til dette volvo greiene forige eier har drivi med. vurderer sterkt og gå til innkjøp av MS sprut, men trenger litt rettledning. har ikke TPS sensor, kan dette ettermonteres? har fordeler med hall giver og 4 "vinduer" kan denne brukes mot ms til og kjøre fordeler løs tenning? så er det dette med map sensor, hvor skal denne monteres? evt hvor får jeg tak i? har også kaldstart dyse i innsuget, har jeg brukt for den? (hjelper veldig mye på plassen hvis den kan fjernes. håper noen kan hjelpe meg med dette. eric andre Endret April 13, 2009 av ericandre Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet April 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Bump Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Burde vel kunne funke på den som alt annet, trodde L-jetronicen hadde spjeldføler jeg men, men usikker på om du kan bruke fordeler til posisjonssignal eller om du må ha svinghjulsføler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donflaem Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Perfect power xms4b 4a er perfekt for ditt bruk. Bruk de orginale følerne og triggerne og konfigurer de i programvaren. Sprutet er med innebygget mapsensor og driver for bredbåndslambda. 4 kanaler tenning og 4 kanaler bensin gjør at du kan kjøre wasted fire, fordeler eller fullsekvensielt. Se Importtech.no pris ca 6000kr Siter 142 73mod.banebil. B234 16v m/t04 turbo 500hk+, Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 hvis jeg sveiser på et trigger hjul og monterer lambda. kan jeg da droppe fordeler? og kaste lmm. fordeleren min er låst, så den orginale vakum klokka er tat bort. har dette noe og si? får ikke hentet så mye ut av motoren uansett. så er det dette med kaldstart dyse den står ganske i veien, er jeg avhengi av den ved bruk av et annet data sprut? Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 så er det dette med kaldstart dyse den står ganske i veien, er jeg avhengi av den ved bruk av et annet data sprut? Nei. Du kan stille inn kaldstartsanrikning som du vil med de vanlige dysene. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 da begynner bitene og falle på plass. eneste som gjenstår å finne ut av er om jeg kan få montert en tps sensor på gasspjeldet mit. får man noen kit? eller burdte jeg bare kjøpe gasspjeld fra 850 med tps? og lage overgang til golf innsuget Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Hvorfor ikke bruke orginalsprutet fra G60? Og ikke minst hvorfor i allverden er det satt in dyser som er 20% mindre enn de orginale G60 dysene? Har mappet biler med orginalt G60 sprut og over 300 hk Med orginale dyser, 3,5 bar fpr og chip er det lett å ta ut over 220-230 hk med 1,1-1,2 bar og T3 60 turbo som har omtrent samme størrelse som din Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet April 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Hvorfor ikke bruke orginalsprutet fra G60? Og ikke minst hvorfor i allverden er det satt in dyser som er 20% mindre enn de orginale G60 dysene? Har mappet biler med orginalt G60 sprut og over 300 hk Med orginale dyser, 3,5 bar fpr og chip er det lett å ta ut over 220-230 hk med 1,1-1,2 bar og T3 60 turbo som har omtrent samme størrelse som din hvis du leser første post så ser du at jeg ikke har bygget dette selv. kjøpte motoren av en kar i sverige. sliter voldsomt med og få start på den, har ikke fått kjørt noe med denne motoren. vet at den får bensin, tenning ser greit ut, lik komp på alle sylynderene, og den lekker ikke noe i røra fra turbo. har null peil på dette volvo driten har har mekka, derfor jeg skal bytte ut data sprutet, og prøver og finne ut hva jeg må gjøre eller forandre på oppsettet. det jeg har fortått er viktigst her er: lambda map sensor trigger hjul(hvis jeg ikke kan hente signal fra hallgiveren i rotoren) få montert en tps på gasspjeldet evt bytte gasspjeld til noe med tps på. Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 mapsensoren ligger inni MS hjernen, og du kan ta triggersignal fra fordeleren, men da må du selvsakt bruke fordelertenning. hvis ikke må du ha trigger på veiva, og bruke EDIS fra ford, som er fordelerløst. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 ta en titt her http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2862011 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ericandre Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 går nokk for og modde 850 gasspjeld med tps til innsuget mitt. prøver og fienn ut hvor jeg får tak i ferdig ms i norge, har kontaktet alle på listen i sticky tråden, men ingen har svart meg. evt noen privatpersoner som kan lodde for meg? Siter Wild American Horses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.