Gå til innhold

106 rallye turbo:)

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

Finnes en i norge med 220 hk 320nm på hjula, han bruker vel en garrett gt25 og har original innmat.

Jeg bruker også garrett gt25, og regner ned og hente i overkant av 200hk når bilen blir klar til sommeren:)

Du må selvfølgelig lage/kjøpe deg et grenrør og diverse for og få det til og passe, sjekk http://www.dp-engineering.nl de har det du trenger for og bygge.

97mod s2 106 rallye turbo

95mod s1 106 rallye svart

95mod s1 106 rallye hvit

08mod vw caddy 140hk tdi firmabil

74mod international

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en i norge med 220 hk 320nm på hjula, han bruker vel en garrett gt25 og har original innmat.

Jeg bruker også garrett gt25, og regner ned og hente i overkant av 200hk når bilen blir klar til sommeren:)

Du må selvfølgelig lage/kjøpe deg et grenrør og diverse for og få det til og passe, sjekk http://www.dp-engineering.nl de har det du trenger for og bygge.

 

har du specs om GT25 turboen du bruker? str. på eksoshus, hvor jeg kan få tak i BILLIG, ca oversikt over hva eg trenger(dyse størrelse osv.)? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke str på eksos hus, men jeg mener turboen er lik en original turbo fra bluebird.

Dyser er en av de få tingene jeg ikke har kjøpt enda, jeg kjørte med tillegsprut i fjor og bygger datasprut nå.

Regner med jeg kommer til og bruke 330cc dyser, skulle holde til drøye 200hk.

Send en mail til dp-engineering, de har snøring og prisene er ikke helt høl i hue. Prisene til dp er ink VAT, noe som du slipper og betale siden du ikke bor i nederland og dermed sparer du 19% på alle prisene dems.

Siste del jeg kjøpte fra dem var downpipen, den kalte dem for "tube" og merka at den var verdt 40euro. Så da slapp jeg toll i norge også...

Sjekk også litt i england http://www.106owners.co.uk , der kryr det av turbo 106er:cool:

 

Ps: det original plast innsuget tåler ikke mer enn 0,8 bar i ladtrykk:thumb

97mod s2 106 rallye turbo

95mod s1 106 rallye svart

95mod s1 106 rallye hvit

08mod vw caddy 140hk tdi firmabil

74mod international

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du BØR gjøre noe med kompresjonen i motoren da den er på 10,2 originalt, også trenger du litt forskjellige følere, trykkrør, intercooler, sprut, dyser, coiler.

 

Alt kommer jo ann på hvor mange hester du vil hente, og hvor mye peng du vil legge i det.

97mod s2 106 rallye turbo

95mod s1 106 rallye svart

95mod s1 106 rallye hvit

08mod vw caddy 140hk tdi firmabil

74mod international

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du BØR gjøre noe med kompresjonen i motoren da den er på 10,2 originalt, også trenger du litt forskjellige følere, trykkrør, intercooler, sprut, dyser, coiler.

 

Alt kommer jo ann på hvor mange hester du vil hente, og hvor mye peng du vil legge i det.

 

egentlig, så er målet 150-160 hester, berre nett uten å gjøre så mye, helst berre skifte dyser og montere turbo(hvis det går uten noe mer)

 

t2 fra 1,9tdi vag da? kunne det vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen turbo ekspert, men er det ikke vesentlig forskjell på skovlene på diesel turbo og vanlig turbo?

 

Første gang jeg monterte turbo så var det et budsjett bygg, da brukte jeg kun de delene du ser på bildet her + original manifoilden som det blei lagd spacere til så vi fikk den litt ut fra blokka.

DSC00480.jpg

 

Her sitter det en trykk føler og en ekstra dyse i det røde trykkrøret, også er det lagd en overgang fra garret flens til original manifoild som sitter på turboen her.

 

Blei nok en 150hk ca(aldri bremsa den)

Her er noen bilder av bilen ferdig ca!

DSC00686.jpg

DSC00681.jpg

 

Du må forresten flytte ut radiatoren litt i nederkant, og bruke oljefilter fra renault da det er mye mindre og en slank vifte.

DSC00655.jpg

97mod s2 106 rallye turbo

95mod s1 106 rallye svart

95mod s1 106 rallye hvit

08mod vw caddy 140hk tdi firmabil

74mod international

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen turbo ekspert, men er det ikke vesentlig forskjell på skovlene på diesel turbo og vanlig turbo?

 

Første gang jeg monterte turbo så var det et budsjett bygg, da brukte jeg kun de delene du ser på bildet her + original manifoilden som det blei lagd spacere til så vi fikk den litt ut fra blokka.

DSC00480.jpg

 

Her sitter det en trykk føler og en ekstra dyse i det røde trykkrøret, også er det lagd en overgang fra garret flens til original manifoild som sitter på turboen her.

 

Blei nok en 150hk ca(aldri bremsa den)

Her er noen bilder av bilen ferdig ca!

DSC00686.jpg

DSC00681.jpg

 

Du må forresten flytte ut radiatoren litt i nederkant, og bruke oljefilter fra renault da det er mye mindre og en slank vifte.

DSC00655.jpg

 

har du kittet liggende? evt. grenrør + turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår