VolvoGeneral Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Var ute å kjørte her om dagen. å når jeg akselerte så kom plutselig turtall spærra på 4500 rpm... etter det har den vært sånn. noen som har vært borti det å veit hva det er? eventuelt hvem føler?? Er en 95,omega, 2.5 v6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 På V6 er det vel som regel veivsensoren som er problemet tror jeg. Du kan jo sjekke feilkoder med den gode, gamle bindersen. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 tipper det er en føler av noe slag Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 veivfølern.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 hadde den på opel i dag. det var feilkode nr 19. men den er sletta så går fint igjen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Som sagt; veivsensor. Ikke bli veldig overrasket om den kommer tilbake. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Som sagt; veivsensor. Ikke bli veldig overrasket om den kommer tilbake. har kommet tilbake alt:P opel skulle ha 3000k får å fikse den. men gjør det selv regner jeg med. men må vel av med toppen å innsug osv. så blir jo litt kroner til pakninger osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Står sikkert en fremgangsmåte her: http://www.bilforumet.no/omega/216794-diverse-howto-artikler-omega.html Sensoren kjøper du på ebay eller carparts.no Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Står sikkert en fremgangsmåte her: http://www.bilforumet.no/omega/216794-diverse-howto-artikler-omega.html Sensoren kjøper du på ebay eller carparts.no OK. er ikke akkuratt noen reser i engelsk:P så skjønt ikke så mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Spør litt mer spesifikt hva du lurer på. Jeg har bodd 12 år i Bristol, så kan litt om Vauxhall. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Alt peker i retning av veivføleren ja. Feilkode og symptomer. Veivakselføleren ser slik ut: Festet i motoren ved siden av oljefilteret: Andre enden av kablen kobles fra foran på motoren, lenger oppe: Det er vissnok vanskelig å fjerne den gamle sensoren med kabel, så du kan klippe av endene med en tang og lar resten ligge igjen. Bruk litt kløkt når du ruter kabelen på den nye sensoren. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Januar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 var å kikka i sta. kablen er tredd mye innimellom ja. men er vel bare å legge den andre ned så den ikke er så veldig nærme eksos osv. så nå at den lå ganske nærme fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 var å kikka i sta. kablen er tredd mye innimellom ja. men er vel bare å legge den andre ned så den ikke er så veldig nærme eksos osv. så nå at den lå ganske nærme fra før. Gjerne du har funnet ett bedre patent hehe men jeg fikk flytta ledninga og kontakten litt så fikk en mye større klaring på eksosen enn det var før, stripsa ledninga fast i ledninga til lambda sonden (fikk den ikke helt intil men skapte en mye større klaring ved eksosen ihvertfall) og kontakten løsnet jeg fra festet og la den intil den pølsa med lendninger som går bak toppen for sylinder 2-4-6 å stripsa den fast i pølsa for å få mest mulig ledning ledig under... Så håper dette skulle holde for å øke levetiden på føleren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 OK. jeg la den bort til inderskjermen, å ned bak eksos dekselet som dekker til bensin slangene. (Litt lettere, ligger sammen med bensin slangene). Men har ikke fått bort den gamle da. så den ligger der. men skal klippe den i hver ende i mårra. men tror jeg ikke får den vekk der den ligger bak kjøle røra til gir kassa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 får nok ikke den vekk nei, sitter som grodd hehe, men bedre å få den langt vekk ifra varmen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg