Gå til innhold

Merkelig "tomgang"

Ranger emnet


Slettet konto

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har fått ett problem jeg hadde i ett par dager, men som gikk vekk igjen. Nå har det kommet igjen å nå vil det jammen meg ikke vekk. Når jeg kjører og slipper gassen så "dør" turtallet fra 2000 til ca 1200 omdreininger. Når jeg da trykker på gassen igjen så stiger det opp til ca 2000 igjen å så drar igjen. Virker ikke som ett farlig problem, men skammelig irriterendes. Jeg har forresten automatgir. G3 1992 kjørt 163 000. Hvis noen har svar på hva dette kan være for noe så vanker det kanskje en liten belønning =) Er ganske nevenyttig, men alltfor glad i verkstedet :P Er det noe du ikke fatter er det bare å spørre å grave så skal jeg svare som bare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg røret ifra luftfilterboksen, da kommer du til en svart rund klump som sitter på monopointen (forgasseren) mellom denne plastsaken, og metallet under, sitter det en pakning, den har en tendens til å morkne, og suge inn falskluft. ble du noe klokere nå? :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er ett hll der så kan det være ett problem... kjenner ikkr til disse motorene men er det en sensor før denne svarte klumpen?? om hullet er etter sensoren kan dette skape problemer ang tomgangen..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hullet ville jeg fått fikset kjappt har jeg vært deg, altså byttet deksel! Ikke begynn med noe reperasjonsforsøk, som kan gjøre ting verre, om det løsner og blir sugd inn :)

 

Om luft kommer gjennom det hullet, vil det mest sannsynlig også komme møkk inn gjennom det også, noe som ganske sikkert ikke innsprøytningssystemet er så veldig glad for :)

 

Det sitter forresten en sensor inne i monopointen som Bora2000SR nevnte, denne måler temperatur om jeg ikke husker feil, og justerer bensinmengde i forhold til innsugstemperaturen, om denne gir feil verdier, vil du få en motor som fjusker.

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja flottings, nå fikk jeg tilbakemelding, 1000 spenn for å få en til å fortelle meg att bilen min ikke fusker. GJ Møller bil!!:angry: De mente att kanskej automatkassen min var veldig slitt, bare 6400,- i arbeid for å fikse denne. WEEEEE!!!!

 

Edit : Girkassen var altså da IKKE røket allikavell :D Bare noe luft i bremsekraftforsterkeren så pakningen ble skiftet så den funker visst :D:D:D:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår