Vantage Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 et lite tips bare.. ikke bruk bensintrykkregulatoren fra Saab'n.. dem er bare herk, kjøp en ny hos GIK, eller noe istedet. Dem koster ca. 2000kr (for en progressiv en) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by boXer Definer "kjølebensin". Ekstra mengde bensin ved høyt ladetrykk for å unngå tenningsbank.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Trenger ikke ett spesielt innsprut for dette, det er jo bare å passe på blandingen med en lambdamåler. Og evt "justere" med en kaldstartdyse eller to på en justerbar trykkontakt. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by Robert Ekstra mengde bensin ved høyt ladetrykk for å unngå tenningsbank.... Det fungerer bare til et visst punkt...fetere blanding enn rundt 10.5 :1 er ikke vits i...da hjelper bare kompresjons-senking (statisk eller dynamisk),mindre ladetrykk,tøffere bensin eller water-injection... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 10,5 : 1 er nok langt fetere enn det som er sunt for motoren i det lange løp. Borewash. Det er standard´ish komp i motoren min, men mapper ikke fetere blanding enn 13:1 på fullt trykk. Litt under 1,5bar enn så lenge. ;) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Originally posted by Larsern 10,5 : 1 er nok langt fetere enn det som er sunt for motoren i det lange løp. Borewash. Det er standard´ish komp i motoren min, men mapper ikke fetere blanding enn 13:1 på fullt trykk. Litt under 1,5bar enn så lenge. ;) Jeg vet...mente jo at 10.5 :1 er det maksimalt feteste man kan kjøre i ekstreme situasjoner. :) Den går jo ikke akkurat bra med den blandinga... Alle prøver vel å ligge rundt 13 blank ved max belastning...og feiter opp litt hvis det spiker.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Originally posted by Bilteknikeren.com vet du egentlig hva du snakker om??? :rolleyes: Bilteknikeren.com skrev: Men ved fullt belastning, så vil jeg tro at blandingsforholdet bør ligge på 10 til 1 ... Turbo1 skrev: Det fungerer bare til et visst punkt...da hjelper bare kompresjons-senking (statisk eller dynamisk),mindre ladetrykk,tøffere bensin eller water-injection... Klart det, men alt dette hjelper bare til et visst punkt vettu ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Originally posted by Bilteknikeren.com tror ikke du helt forstår dette, hvis du kjører på full belastning med så laim blandingsforhold.... 13 til 1 er jo veldig riktig blandingsforhold, nærmest optimalt. Men ved fullt belastning, så vil jeg tro at blandingsforholdet bør ligge på 10 til 1 ... ang tenningsbank, så er det ikke så dumt å kjøre med høyest mulig oktan. finnes også oktanboost, men det er vel dyrt i lengden.. 14,64 : 1 er optimalt... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Originally posted by Larsern 14,64 : 1 er optimalt... For forbrenningens skyld ja. Og for katalysatoren. Men for effekten og motoren sin skyld varierer det jo. Et sted melleom 13:1 og 12:1 er vel mer effektiv blanding for turbomotorer (ved full gass). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2003 Mente selvfølgelig for optimal forbrenning. Som jeg skrev tidligere, så mapper jeg motoren min på full belastning til 13:1 . ;) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Sugegasser, trenger ikke intercooler da bensina kjøler godt. Ellers, ta sprut fra en 20E(regner med det er 20S eller.no) med topp, ta LMM fra 2.4 eller 6`er. Dyser som gir tilnærmet samme mengde i forhold til totalen på motoren lmm kommer fra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 hvorfor skal han ta med toppen fra en 2.0E? bortkasta. eneste forskjellen er bare litt andre kamverdier. og hvorfor lmm i fra 2.4 eller 6'er? er ikke større tversnitt på denne enn standard 2.0E i tillegg har 2.4 og nyere 6'ere motronic, så da må du flytte over elektronikken og. skal du ha lmm med større tversnitt må du lete på eldre bmw'r. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Regna med at det var noe lignende og at jeg ville bli retta hvis jeg hadde feil. Men en større LMM som passer i stikka, dyser tilsvarende totalverdien på dysene på "donor"bilen og muligens hjernen. Kan bruke kallstartsdyser og trykkvakter fra saab som tilleggssprut også. Legg inn en 1000 ohms resistans på temp, sensoren til sprutet, muligens stramme fjæra på lmm. er en mulighet på noen og, avhengeig av type temp.føler(ntc/ptc). Kan og ta K(E)-jetronic fra 240 turbo og montere, men litt mekk på dyseholdere++ Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.