Gå til innhold

Kadett B 3,0 V6 Eller Volvo TIC

Ranger emnet


BARE B

Anbefalte innlegg

Her kommer det et nytt prosjekt.

Skal ribbe en av donorbilene i helga. Sitter da men en 3,0 V6 24V PRV motor. Denne skal i kadetten, om den passer da. Eller så blir det en Volvo TIC. Bilder kommer.

Har saken gående hos spesialgruppa for ombygging ved Risløkka trafikkstasjon. Fikk Ok på V6 eller TIC med intil 180 Hk. Venter på papirer vedr understell. Skal dytte under komplett understell / bremser fra Volvo 140. Dette var vist og ok men krangler nå litt ang sporvidde. Ser ut til at det og går i orden.

Til helga er det rive i filler bil i fylla så får man se om man husker hva som skal hvor når det skal over i Kadetten.

 

Lykke til alle dere andre som bygger Kadett/rakett.

 

Eric

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er faktisk håp om godkjenning. BS Spesialgruppa for ombygging v/ Risløkka trafikkstasjon sier OK. Motor intil 180 hk. Ikke over maxvekt på framaksling. Understell og bremser fra volvo ok. Det eneste de kicker på nå er sporviddeøkning. Men det skal nå gå på en eller annen måte det og. Mulig man må korte travers for å få framhjulene litt sammen. Bilder kommer til helga. Starter ribbing av den første donorbilen.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen vektforskjell og vektfordeling får du med motoralternativene dine? Legg gjerne ut bildekopier av søknader og svar om du ikke har noe imot det. :)

 

To amcar kollegaer av meg insisterte på at en V6 f.eks 4,3L passer greit nedi motorrommet på min Kadett B. Så da burde vel en PRV passe også. Selv har jeg fundert på en V6 fra Omega B bare for syns skyld. :)

 

Senest i går studerte jeg byggebilder fra to B prosjekter på http://www.cruisingnight.tk/. Klikk på Monster Kadett øverst til høyre, og når det er unnagjort finner du enda mer nederst der det står See Also: Monster Kadett projects

 

Varning: Han ene er flink med TIG og MAG sveisen, men jeg fikk en vemmelig følelse av grovsmiing. Noe bildene også forteller. Men for all del,det er flinke folk.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru i fylla ;-) Nåvel, blir det for ille så får fruen ta seg av fotograferingen.

Noen små problemer med PVR motoren. Fordeler må flyttes fra V topp bak til fremme. Har studert litt bilder og det skal vist la seg gjøre. Kan da ikke ha fordeler inne i cupeen. PVR motoren er 70 cm lang målt over toppene. Det andre problemet er at den er bygd med syl i 90 grader så den er faktisk 70 cm bred. Blir en prøvemontering for å se om man får plass til bremser. Ev frontmontert servo med stag til pedal. Torpedo m å uansett bygges om men det hadde vært greit å få plass til pedaler også. Riveistykkerbilifylla bilder kommer søndag tenker jeg.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg monsterkadetten i flere sammenhenger . Artig prosjekt men det er ikke verdens peneste arbeid. Grovsmed er rette ordet ja. Kan ikke bygge på den måten om man skal få det godkjent hos synet.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var motor ute av donorbil etter masse øl og ennå mere banning.( Jeg og schnellfahrer ble fulle gett). Franske biler er ikke til å skru på. Viser seg at den aldri kommer ned i noen Kadett desverre. Den er for stor så nå satses det på en Volvo TIC.

Har en Ford 351 V8 her i verkstedet og den er jommen ille mye mindre en PRV motoren.

PS: Hvordan legger man ut bilder her????????????????????????

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var man i gang. Bare så synd at denna motoren ikke kommer nedi noen Kadett. Den er forøvrig nå til salgs. 192 Hk Passer i volvo som har B 27 B 28 Renault Alpine, DMC De Lorean og en del annet RART IMG_1141.jpg

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår