Mikky Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Heisann, Lyset dimmer litt når bassen slår inn, så regner med jeg har problemer med strømtilførselen. Hva er best, større batteri eller kondensator ? Eller kanskje begge deler ? Siter - Mazda 323F '96 JDM - Mercedes 250CE '71 - Zuki trailbil '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Kondensator er bortkastede penger. Nytt batteri, beregnet for bilstereo, og nye kabler mellom batt og dynamo, og batt og chassie, så burde det bli bra... sjekk også at dynamoen leder det den skal ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikky Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Det jeg tenkte meg, har hørt litt forskjellig om kondensator. Et Optima Redtop er vel veien å gå ? Eller er det andre batterier som funker bedre ? Siter - Mazda 323F '96 JDM - Mercedes 250CE '71 - Zuki trailbil '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Optima funker fint ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paaartythomas Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Optima er fine batterier men du vil nok ikke bli kvitt problemet før du har både en dynamo som gir nok og store nok kabler, kondensatoren lades jo opp for å kompensere det spenningstapet som forsterkeren gir når den gir kraften ut i subben så vil anbefalle deg større dynamo nytt bateri gjerne Optima og større kabler og gjerne kondensator som siste alternativ, har selv alt dette i min bil har ingen problemer med verken spenningsfall eller lysblink Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Optima yellow top, og nye kabler mellom batteri og dynamo, og batteri til chassie... og selvfølgelig tykk nok strøm og jording til forsterker(e). Hvis dynamoen din lader som den skal da,såskal du ikke ha noe problemer med blinking i lysene. Har selv 5000w rms, og har aldri hatt bruk for noe kondensator ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 bilforumet ass... Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Det beste er å søke, da dette spørsmålet blir tatt opp MINST en gang i uka. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Jeg kjørte 2 stk 12" på 1600 RMS og en monoblokk på 1200 RMS. Blinka veldig. Oppgraderte kablene i motor romm. Blinket mindre men enda littegrann. Kjøpte 3 Farrad kondis, blinkingen forsvant. Så kondis hjalp hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Jeg kjørte 2 stk 12" på 1600 RMS og en monoblokk på 1200 RMS. Blinka veldig. Oppgraderte kablene i motor romm. Blinket mindre men enda littegrann. Kjøpte 3 Farrad kondis, blinkingen forsvant. Så kondis hjalp hos meg. Åssen batteri hadde du da? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Hei, kjører 2 stk Optima Yellow batterier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Hei, kjører 2 stk Optima Yellow batterier. Da ville jeg tatt en titt på dynamoen, hvis det blinker uten kondensator.... for noe er feil hos deg da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Er kabling oppgradert i alle bauer og kanter, og er SIKKER på det? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg