Doc'en Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 EliteCorrado skrev: Lambda forteller som du sier at ECU har målt feil verdi på eksos utslipp. Bytter du lambda, så KAN du løse problemet, men man fjerner som oftest bare symptomet. Ville ha begynt med å måle at motor lager "rett" vacuum, dette måles med en trykkmåler, også med funksjon for vacuum. Ved feil vacuum, så kan dette tyde på feil tenningstidspunkt, ELLER lekkasje i innsuget. Ved feil bensintrykk så kan CO forandres mye i forhold til spesifikasjoner. Sjekk trykk og se om trykkregulator fungerer som den skal. Ta en oljeskift før CO kontroll, dette hjelper mye. Kjør bilen VARM før kontroll. Dette skal hjelpe deg et godt stykke på vei. Tusen takk for godt svar. kan jeg måle vakumet med en slik trykkmåler? http://www.gresshoppa.no/default.aspx?ClientID=&pageID=3&pid=80&pg=2&psg= Og kan jeg eventuelt stille bensintrykket manuelt vis det er nødvending for godkjenningen? Ved hjelp av en slik. Bare som eksempel? http://www.bilelektronikk.no/images/turbosmart/boost%20tee%20ny/BoostTee1.jpg Siter Toyota MR2 MK2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.