Gå til innhold

Opel Vectra 1,8i CC 92mod | Lekkasje i bagasjerom

Ranger emnet


marhaus2k

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har da altså en Opel Vectra 1,8i CC 92mod, hvor det kommer vann inn i bagasjerommet.

Jeg har feilsøkt litt rundt lyktene osv. men finner ikke noe.

 

Noen som vet hva det kan være?? Jeg selv tror det kommer fra hulbuene en plass for vannet kommer inn bak de tynne stålpanelene mellom hjulbuen og baksiden av baklyktene i bagasjerommet.

 

Bilder av hvordan det ser ut kommer i kveld!!

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Klikk her for min webside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett på den gummipakning til kabel overgång från bilen til selva bakluker, det hade på min og det blev bra etter eg hade fixa den, kan du uteluka den

 

Er det den pakningen som er på begge sider øverst på bagasjeromlokket? Jeg er ganske newbie når det gjelder rep. av biler. Har fått til en del med bilen og har noen planer i fremtiden. Men feilsøking osv sliter jeg med. Har faktisk et annet problem også.... Vis jeg bruker vindusvisker og vifteanlegg på likt ryker sikringen til vifteanlegg...

 

Skal ta en titt på bagasjerommet i morgen... trudde det kanskje var en lekasje bak bakfangeren eller noe siden det ser fint ut inn i hjulbuen...

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Klikk her for min webside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk et annet problem også.... Vis jeg bruker vindusvisker og vifteanlegg på likt ryker sikringen til vifteanlegg...

 

Slik som du skrev det der, virka det nesten som om disse to funksjonene hadde hver sin sikring... Har de det eller går de på samme sikring? Hvis de går på samme, kan det ha blitt satt inn feil størrelse på sikringen? (altså f eks en 10A isteden for en 16A (hvis det fins i bil))?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett på den gummipakning til kabel overgång från bilen til selva bakluker, det hade på min og det blev bra etter eg hade fixa den, kan du uteluka den

 

Er den tett eller noe? har sett på den, en på hver side ikke sant?

Så ikke ut som det var noe galt med dem. Men for alt jeg vet er dem tette eller hull en plass bak alle panel osv.. Hva tenker du?

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Klikk her for min webside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har kikket på dem jeg å, både nå og tidligere.. =| Ser meget fresh ut i gummien og virker veldig tett i seg selv.

 

Las i et engelsk forum om en som hadde utelukket sin vannlekkasje i pakningen i trekantvinduet bak på siden. Sann det er nevnt.. :/

 

Takk for det.. Har faktisk hatt de vinduene ute et par ganger. Holdt på å sote, men gikk ikke så bra.. Så da må jeg nesten ta en sjekk på dem!! Takk igjen...

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Klikk her for min webside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei du!

Fann forresten min lekasje til slutt.. Det var nemlig innerskjermen som hadde rustet hull i. Akkurat i overgangen mellom karosseriet og innerskjerm på bakre del av buen.. Såg det etterhvert som jeg testet dreneringsslangene som går ut og ned gjennom bilens hjørner fra soltaket.

Mercedes 300E 87'

Mercedes 300TE 4Matic 92'

Mercedes 230E 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår