Gå til innhold

kimulstein88

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kimulstein88

  • Bursdag 07/22/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Leikong

kimulstein88's Achievements

  1. Takker for opplysende info Evenj! Kommer til å satse på å få flyttet over differensialen også, og få ordnet slik jeg får aktivert den sperren bak. Vi har en vinter i vente og jeg har en lang vanskelig vei opp til huset, sperre hadde derfor absolutt vært å foretrekke på denne bilen! + det er mye morro ellers :) Er det forresten noen av dere som har noen linker til info om f.eks. diffen bak på desse mercene? Hadde ikke vært dumt å vite hvor mye trykk jeg må til med bak der..!
  2. Hallaisen folkens! :) Kjekt å se dere kikker innom og diskuterer litt :) Bunnpannen er det jeg har lest jeg og. Det var 94 mod selger sa, men jeg fann ut den var bare 92 mod. Fordi det uansett var et røverkjøp for meg så gikk jeg for den. Problemstillingen er jo den samme :) Forresten, hva del refererer dere til som "silen" ? :) En annen ting jeg stusser i er om jeg kan bruke differensialen til denne 4maticen.. siden jeg har en helt åpen diff på min 87-mod, den mangler forresten abs, og jeg vet asr-systemet til 4maticen bruker desse følerene til å aktivere diffsperren. men hva om jeg modifiserer denne til av/på ved hjelp av egen bryter? snakker vi mye makk? :) har lest somme plasser den bare låser 30% uten å bli aktivert skikkelig, er ikke dette bedre enn ingenting, eller er jeg helt på jordet nå? :P
  3. Takk for alle innspill :P Bilen er kjøpt. Får se hvordan det går nå fremover :)
  4. Hei! Håper på raskt svar, siden jeg er i ferd med å gå i innkjøp av en krasjet w124 300E 4-matic, 94/95 mod. Dette fordi jeg har en 1987-mod 300E bensiner som ikke har sin rette motor (ble skiftet til 2,6 grunnet motorras maange år siden). Lurer på om jeg kommer til å støte på noen problem her, siden den nyere bilen har fått sine forbedringer og endringer gjennom årene. Største bekymringen er egentlig om jeg får problemer med 4-matic systemet, planen er å bare flytte over motorblokken fra den nye til den gamle. siden alt i den gamle er 300E bortsett fra blokken, fra før. Pluss det er gode seter og fullt skinninteriør i bilen jeg skal kjøpe. mye godt utstyr for å løfte min gamle ett hakk. Hva bør jeg tenke på? evt. sjekke opp? Takker for all hjelp dere kan komme med! :)
  5. Hei du! Fann forresten min lekasje til slutt.. Det var nemlig innerskjermen som hadde rustet hull i. Akkurat i overgangen mellom karosseriet og innerskjerm på bakre del av buen.. Såg det etterhvert som jeg testet dreneringsslangene som går ut og ned gjennom bilens hjørner fra soltaket.
  6. Hoy! Mistenker at bilen min har fått seg en smell ved tidligere eigere.. For etter att jeg nå monterte senk på bilen så ser jeg tydelig at venstre bakhjul er lenger framme i hjulbuen og bilen er tydelig lavere på den siden i forhold til den andre siden (kanskje en 1-2 cm forskjell).. =/ Lurer derfor på om det er mulig å få se historien til bilen ved hjelp av nettet elns? =O
  7. Hei! Er intressert i instrumentpanelet! Lurer på hva som trigger turteller på det, er det wire eller er det elektronisk? Har en Vectra 89 2L selv, men mangler turteller.. *EDIT:leif*
  8. Hm.. Takk for svar! Men.. min brors IS200 er 2000 mod. Den har dette delayet.. Skrev du feil på slutten der kanskje? Att de startet med noe annet fra 02 og oppover? :) Tenker bare på hvor flott det hadde vært om responsen var dead-on i forhold til pedalen.. 8-)
  9. Bare lurer på om det er slik på alle desse IS200'ene at gassen "henger" litt igjen? Altså at det er dårlig respons på gassen? Om ikke, noen som har vært bort i det, og vet hva det skyldes? :)
  10. Hmm.. har kikket på dem jeg å, både nå og tidligere.. =| Ser meget fresh ut i gummien og virker veldig tett i seg selv. Las i et engelsk forum om en som hadde utelukket sin vannlekkasje i pakningen i trekantvinduet bak på siden. Sann det er nevnt.. :/
  11. Hei! Ehm, angående det med lykten. Det kommer ikke inn VED lykten skjønner du.. Fordi karosseriet er "brettet innover" rundt hele hullet til baklyset. Det er ovenpå og rundt langs denne innoverbøyen vannet finner veien ned mot bagasjerommet, ser det ut til. Men likevell! Skal ta å prøve det du sa om å ligge inn i med lommelykt.. ;) Takktakk :)
  12. Heh.. kanskje jeg burde søke litt ekstra.. ser du har noe lignende det samme som meg. :| men ingen løsning.. Venstre side?
  13. Hei! Har slitt med stadig vann i bagasjerommet på min Vectra A 89 mod, kombi en stund nå.. Er bare på venstresiden dette skjer. Håper at dere andre som har hatt det kan nemne hvor dere har funnet ut at det har kommet fra. - Har laget tetting rundt bakruteviskeren. - Har sjekket dreneringsrøret fra takluken, det går ned og ut av bilen slik det burde.. =/ Ser også at det er vanndråper som renn på innsiden av karosseri i overkant av baklykten og ned forbi langs lyktekanten på innsiden der mot bagasjeromsgulvet... På forhånd takk for alle svar! - Kim -
  14. pæren ligger helt øverst til venstre bak dette dekselet. bare å dra forsiktig ut pæren fra dekselet. om du har lyst til å se hvordan ting henger sammen å sånn så kan du jo alltids bare demontere hanskerommet. tar 5 min, er nesten bare en del, tar den ut hel. 4 skruer + noen plastikkfester som du må rotere under dashen. Da når du tak i alle ting bak, slik som vaierfestene til dekselet du sliter med. Den pæren du finner bak dekselet der får du kjøpt hos alle bensinstasjoner rundt om ;) husker ikke spesifikasjoner på den.. Tips! -> slå på tenningen/start motoren slik hanskeromlyset kommer på, da lyser det bak dashbordet også ;) slik du ser litt lettere..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår