Gå til innhold

Sutretråd/ utlufting av fustrasjon...

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

Jeg vet det har vært byttet endel bakluker på passat på garantien, det var visst en feil med lakkeringa her såvidt jeg forstod. På min -99 passat så ble luka byttet på garantien av forige eier..

 

Noen her som vet hvor lenge den garantien løper? Vet at det er 12 år garanti for gjennomrustning av galv. karosseri, men er det noen limit på lakkfeilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rutene er neppe galvaniserte nei.. :)

 

 

Eirik

 

NAIS flisespikking Eiriksmil. Og du har nok helt rett :D

BTW: så fin signatur du har. Har lært mye av den...hehe!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er Passaten og hvor langt har den gått? Sikkert ikke mye til trøst, men min erfaring fra en 92 modell 2 liter st.v er at når Passaten (brukt som familiebil, trekkdyr og hundebur) har nådd sin alder på 13-14 år og passert 250000 km, er den dønn utslitt- såvel teknisk som interiør... Sånn er livet, dessverre.

 

Den siste tiden jeg hadde bilen begynte det påstått galvaniserte karosseriet å ruste opp på "farlige" steder som torpedovegg og inneskjermer, det meste av det elektriske levde sitt eget liv, og stakkaren spiste bakhjulslager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvor lenge den garantien løper? Vet at det er 12 år garanti for gjennomrustning av galv. karosseri, men er det noen limit på lakkfeilen?

 

er 12 år på rust og 3år på lakken..

men kommet det bobler som ikkje har noe ytre påkjenninger som feks steinsprut så er det 6 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer med en liten update..

 

Var innom verkstedet for å skifte giroljen, ba de om å sjekke forstilligen og eksosanlegget fordi jeg har hørt en del rangling i det siste..

 

Joda!

 

Indre styreledd er gåen

2 stk mansjetter på staget er gåen

katalysatoren var også tatt kveld og spyttet ut delene bak til de andre pottene, så nå ligger det å skrangler masse katalysator deler i eksosanlegget....

 

Verksted regningene skal tydeligvis ingen ende ta....

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har tittet etter ny familiebil nå en liten stund.var og innom tanken på og kjøpe nyere passat..Men etter og ha rotet litt rundt her inne er det ikke tvil om at det blir toyota

 

Skal selfølgelig ikke si at ALLE passater er dårlige biler å eie og vet slett ikke noe om nyere passater. Jeg har ganske mange omgangsvenner som har nyere passater og de virker meget fornøyde. Men med alt i betraktning her min passat en relativt gammel bil sådan og slike problemer gjennstår ofte på disse modellene...

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var hos møller for noen dager siden med min 2000mod passat for å klage på taket som plasser under railsa og fikk fantastisk nok gjennomslag på det:) mao, jeg får utbedret skadene!:) Da skulle alt være fiks og fint med passelaten min!

 

MEN! I går fant jeg bilen min på parkeringsplassen med en jævel av en bulk på ene døra, hulk! Noen har visst parkert inn i bilen min og kjørt avgårde igjen uten å legge igjen et tlfnr. VELDIG unødvendig!

 

Så nå har jeg brukt hele dagen på å bytte dør, var heldig å finne en dør med ca lik farge, men må likevel lakkere den, kjiptkjiptkjipt!

 

Hurra for sytetråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Update; har fikset det meste, mangler kun en del i startmotoren, katalysator og flottør til bensintanken.

 

MEN; på torsdagen (mens vi er på bilferie i sverige og det er ca 26grader ute) streiker knappen for å regulere hastigheten på kupe vifta........ Noen som har erfaring med å bytte denne? denne blir nok kjøp på dungen skal jeg være ærlig å si....

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke sammenligne japse biler med vag.. smell en japse så er du like godt smelt selv.. ikke akurat trygge biler.. smalt en passat selv en gang.. fikk tilogmed kommentar fra politiet.. hadde du vært i japse nå hadde du vært død.. greit at japse biler er gode teknisk.. men har mange feil de og..har hatt en mazda 626 V6 og en nissan.. aldri mer..bare problemer å dritt.. har hatt passat en stund..stor fornøyd... vag er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutre sutre sutre, dere gjør jo ikke annet :p Se på bilen min, det er en 90 mod.. Går bra, bruker lite av både bensin og olje.. Spiser ikke deler og kosta meg ikke stort.. MEN, en ting jeg vil klage/sutre på, er ledninga til batteriet, faen dem er korte!! Må ha et ganske så merkelig batteri.. Eneste som plager meg >:|

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutre sutre sutre, dere gjør jo ikke annet :p Se på bilen min, det er en 90 mod.. Går bra, bruker lite av både bensin og olje.. Spiser ikke deler og kosta meg ikke stort.. MEN, en ting jeg vil klage/sutre på, er ledninga til batteriet, faen dem er korte!! Må ha et ganske så merkelig batteri.. Eneste som plager meg >:|

 

Hehe.. heldig du da. Men jeg sturer jo for småting i grunn og bilen er gammel.. sånn er det bare! Men syns det kommer så mye i omgangen. Er glad i bilen og den har vært meget god å ha. og tror nok ikke jeg blir å kjøpe noe japse selv om det har fristet til tider..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår