Gå til innhold

Eberspacher dieselvarmer

Ranger emnet


dannydog

Anbefalte innlegg

Hei

 

har tenkt en stund at jeg skulle få ordna meg en motorvarmer, lest en del på internett bla. i forumet her og snakket med forhandler og har egentlig bestemt meg for å få oppgradert den eksisterende motorvarmeren (eberspacher) med fjernkontroll. synes dog prisen er ganske stiv. Fått pris i hønefoss på 12000, som faktisk er 1-2000 billigere enn andre toyota forhandlere. Har også sjekka i sverige men det var like dyrt, skulle egentlig gjøre det i tyskland for 500euro, men så viste det seg at de måtte importere delen fra norden så da gikk det ikke dessverre.

Det jeg lurer på nå er om du ville investert 12000 i dette, er det noen med erfaring som synes det har vært verdt pengene?

Avensisen er en 05 mod gått ca 170000km verdi ca 150000.

 

ps full defa pakke instalert koster ca 8000, rimelig dyrt det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt diesel/bensinvarmer i de siste 4 bilene mine, og jeg skal aldri ha en Defa-varmer igjen! Når det er sagt, så ville jeg nok tenkt meg om et par ganger før jeg svei av 12 lapper på et oppgraderingssett til en varmer som allerede står i bilen. Kjøpte slikt sett til bilen min (T4) i fjor og betalte 2600 tror jeg. Dette var riktignok uten montering og fjernkontroll (og muligens litt prosenter), men monteringen er ikke så vanskelig hvis man lese et enkelt koblingsskjema. (brukte en kveld)

Det går også an og ringe andre steder enn merkeverkstedet, hva med den Bosch/diesel-butikken som ligger rett ved siden av Toyota i Hønefoss? Tror det er Bosch Norge som har agenturet på Eber. Det går også an å prate med Kolberg/Caspary i Asker de har Webasto, men jeg regner med at tillegssettet til Eberen din like gjerne kan hete Webasto. Jeg har Eber men bruker Webasto oppgradering, passer rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Jeg har innstallert dette på min, og ja, i aller høyeste grad verdt penga. Nå er jeg kanskje i overkant alergisk mot snømåking og isskraping, men dog. HELT GENIALT:

 

Man oppnår kanskje en høyere temperatur i kupeen med ei defapakke, i tillegg til at den ikke bruker bilens egen strøm. MEN, har du ikke tilgang på stikkontakt, får du heller ikke varm og isfri bil.

 

KLIN TIL, kjøp eber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en avensis 2003 modell.

Fikk montert eber i 2007 og hatt det nå i overkant av 1 år..

Det fungerer helt suverent! MEN

 

1.gang var det feilkode i eber'n som måtte inn på service - dette fikset toyota gratis, garanti sak på eber'n.

 

2. gangen, så virker det som forvarmeren i bilen (ikke eber) har gått i stykker. Jeg trykker på eber fjernkontrollen, og det begynner å låte i bilen, men jeg får ingen flymaskin lyd... og etter 20min er bilen fortsatt "like" kald :-(

 

Jeg har også garasje, og bruke eber i garasje MED åpen dør er mulig.. men jeg foretrekker da å få installert en defa også. Så jeg kan bruke begge ting når det måtte passe. Koster penger, men tror det er verdt det i form av at bilen varer lenger. (tror jeg ihvertfall ;) )

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår