Gå til innhold

dannydog

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dannydog

  • Bursdag 04/03/1981

Contact Methods

  • Bosted
    røyse

dannydog's Achievements

  1. Jeg er selvfølgelig klar over at salgsverdien er lavere, men er det mulig å si noe prosentvis? Å når det gjelder focus klippet på youtube så blir det noe helt annet enn at bilen har fått 2 relativt små skader ved c-stolpen, er det ikke?
  2. Hei håper noen på forumet kan hjelpe meg med synspunkter på kjøp av bil som er kolisjonsskadet. Bilen selges av biloppretningsfirma som har kjøpt bilen av forsikringsselskap. km er garantert, bilen har hatt skade på begge sidene bak, ved c-stolpene. ikke rammeskjev, bilen er hellakert og ingen synlige tegn til skade. Det er en passat sedan 2007mod, sportline, 36000km. Prisen er 160 000(eks. reg 10000) Er spesielt opptatt av om en slik type skade kan redusere sikkerheten til bilen, eller om det ikke spiller noen rolle når den er på siden bak på bilen. Lurer også på hvor mye en slik skade spiller inn på verdien på bilen ved salg. Har spørt etter bilde av skaden, men det har de ikke, bør jeg innhente dokumentasjon fra forsikringsselskapet om skadens art? Har tenkt å ta en naftest før kjøp.
  3. det er ikke 5 års garanti på toyota..... 3år!!!!!
  4. Var ute å kjørte da coilen gikk på bilen, tok sjansen på å kjøre hjem ca 4mil. Bilen slet veldig på 3 sylindre, særlig i oppoverbakkene. gikk på ett vis med lavt gir og høyt turtall. Kjøpte en ny tennkassett på bilextra og motoren startet og gikk fint, pluggene ble også byttet. Men bilen går dårlig, føler jeg må ha gassen i bånd, og gire ned i bakkene...... er nok ikke tett katalysator, eksosen virker fri. utført et såkallt kaldstartsprogram for å starte program på nytt, men ingen forandring. Er i villrede...... trenger hjelp. Noen forslag????? Er det mulighet for at det kan være den uorginale tennkasetten?
  5. Har en 2005 mod. veldig fornøyd med bil og forhandler fikk byttet qlutch og svinghjul på garanti når bilen hadde gått ca 170000km. Tror faktisk qlutchen er byttet en gang før hos forrige eier. Hørt at dette kan være en svakhet, bare utløserlageret som lagde lyd hos meg, men de bytta hele sullamitten.... toppers
  6. har selv benyttet bilens eksosanlegg på økern å vil gjerne benytte anledningen til å reklamere litt. De gjør jobben raskt og effektivt mens du venter til en rimelig pris. Fint at det ikke bare er haier der ute...... Jeg ser også helt tydelig hvem av dere som er mekanikere, skjønner at dere føler dere truffet og må gå i forsvar. aldri hyggelig med litt konstruktiv kritikk nei....
  7. poenget mitt er ikke at service er noen tull, stiller meg bare kritisk til avansen til verkstedene. Men det er tydligvis mange her som synes den er helt okay.... kanskje det bare er jeg som er knark?! Min mening er nå også at det viktigste med bilholdet er det som faktisk skiftes, ikke at halve bilen er "sjekket"
  8. På utskriften jeg fikk, stod det servicetid 1time og 20min. Filtere + olje som faktisk er det som byttes kommer på ca 1500kr, da bruker jeg samme olje, castrol edge og orginale filtre. En må være i bransjen for å forsvare prisingen. Jeg gir f.. i at horn og vindusviskere blir kontrollert..... latterlig rett og slett
  9. Det stemmer, bare skru ut en skrue....
  10. Sjekket prisen i tyskland da jeg tenkte jeg kunne ta det der om man var på bilferie sørover. noe som for øvrig er en veldig god ide, da verkstedene i Norge er verdens dyreste!!??? Når det gjelder stempler så gidder ikke jeg betale mangfoldige tusen for det "riktige" stempelet. det viktigste er at bilen har fått regelmessig oljeskift. Og jeg nekter å tro at verkstedet bruker 3timer på å sjekke de tingene jeg så på lista, og hvor stor glede har du egentlig av at det oppdages svakheter/mangler som verkstedet vil melke deg for, når de sikkert kan drøyes til de oppdages av sjåfør.
  11. Har en Avensis 05 mod. som snart skal inn på 180000 km service, har nå sondert litt ang. priser. Toyota i sandvika skulle ha ca 8500kr Toyota i flensburg ca 400 euro Lokal Mekonomen, fikk ingen konkret pris men det var ikke snakk om noe særlig mer enn prisen for olje + filter. Fikk skrevet ut sjekkliste hos han, der var det kun skifte av olje+ filter + skifte av luftfilter og pollenfilter om behov, dette kan jeg sjekke selv, i tilegg til en kontroll av div. ting. Så det det koker ned til er at verksteder tar 8500 kr for en jobb som kanskje burde koste ca 1000 for olje + 1000-1500 for jobb. Er det flere enn meg som mener dette er halvkriminellt??????
  12. Hei har en slik slipe/poleringsmaskin: Makita BO6040 som jeg har brukt mye til slipejobber[email=http://www.mamut.net/jegardhandelas/shop/]http://www.mamut.net/jegardhandelas/shop/[/email] Det jeg lurer på er om noen vet hvordan denne er til polering av bil og hvilke pads jeg bør kjøpe og hvor?. Det er støvinnsugs hull under, hvordan er det om det kommer voks inn i disse?
  13. Jeg gjorde jobben selv, fikk litt hjelp av en bekjent med varmeellemntet, men egentlig ikke spesielt vanskelig, var mest redd for å gjøre noe galt. Men du må regne mer enn 1.5time, vi brukte minst det dobbelte. Spurte hos toyota, de skulle ha 1800 for jobben med ellementet. Et tips er å bruke en ståltråd når du trekker kabler inn i kupeen.
  14. Har en slags svak skramlelyd når motoren er kald, den forsvinner når jeg trykker inn clutshen. Har lenge trodd at denne lyden ikke var noe alvorlig, hørte med en mekaniker som mente det var clutshlageret, får det heldigvis dekket av toyota, selv om garanti er utløpt (topp service hos toyota, alltid hjelpsomme og greie). Noen som erfart problem med dette? bilen har gått 170000, ser av historikken at clutsh er bytttet på 80000km
  15. Hei har tenkt en stund at jeg skulle få ordna meg en motorvarmer, lest en del på internett bla. i forumet her og snakket med forhandler og har egentlig bestemt meg for å få oppgradert den eksisterende motorvarmeren (eberspacher) med fjernkontroll. synes dog prisen er ganske stiv. Fått pris i hønefoss på 12000, som faktisk er 1-2000 billigere enn andre toyota forhandlere. Har også sjekka i sverige men det var like dyrt, skulle egentlig gjøre det i tyskland for 500euro, men så viste det seg at de måtte importere delen fra norden så da gikk det ikke dessverre. Det jeg lurer på nå er om du ville investert 12000 i dette, er det noen med erfaring som synes det har vært verdt pengene? Avensisen er en 05 mod gått ca 170000km verdi ca 150000. ps full defa pakke instalert koster ca 8000, rimelig dyrt det og
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår