DRFT-R Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet hans ? Går det eller ikke ? Og hvorfor begynner folk alltid å momle om effekt så fort noen nevner en dump ventil.. FORDI det rent teoretisk dett IKKE går! fordi det ikke finnes vakum på diesel motorer! men så har du da en eller annen tulling som har klart å finne opp en måte å jukse dette på for å ha en egen mekanisk del som åpner dumpen ved gass slepp! Så egentlig NEI! det går ikke! og ikke har det noen hensikt heller på diesel motorer! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre W Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 FORDI det rent teoretisk dett IKKE går! fordi det ikke finnes vakum på diesel motorer! men så har du da en eller annen tulling som har klart å finne opp en måte å jukse dette på for å ha en egen mekanisk del som åpner dumpen ved gass slepp! Så egentlig NEI! det går ikke! og ikke har det noen hensikt heller på diesel motorer! Neivel:) så vanskelig var det vel ikke ? ;) Siter - 2005 Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Dumpventil/Blow Off Valve, er teoretisk ikke mulig på diesel, siden dieselbiler ikke har Gass-Spjeld. MEN.. Det finnes anordninger som tillater deg mye arbeid sådan, ved og koble deg innpå vakuumpumpa og trikse-mikse litt. Vips, så har du en form for "dumpventil". Men det er mye arbeid, for, ja, la oss si, ingenting.. Bedere å skru på wastegaten litt da eller mate på mer turbotrykk, så "pysjer" det litt av seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Neivel:) så vanskelig var det vel ikke ? ;) Vanskelig er det ikke nei.. men TUNGVINT for noe som overhodet ikke har hensikt! grunnen til dump på bensin er nettop fordi motoren går over fra ladetrykk til vakum, og der bremser du ned turboen! Diesel går fra ladetrykk til nøytral trykk. altså trykket faller bare til 0, og går aldri i minus Jeg skal love deg at min excursion med ladetrykk på 2.5bar har LANGT mer fetere surgelyd fra sin enorme turbo enn hva jeg ville fått med en råkjip ventil! ville aldri montert en dump på den om jeg så måtte! akkurat som jeg ikke vil det på nissanen min heller;!) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 og trådstarter: folk blir sarkastiske og sure fordi dette spørsmålet kommer opp ca en gang hver 14.dag, men nå har du jo funnet ut av det,så da er det jo greit. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Man trenger på død og liv ikke vakuum for å åpne en avlastningsventil eller resirkulasjonsventil (men i de fleste tilfeller). Her finnes jo elektrisk styrte avlastningsventiler som kan monteres på motoren. Ebay selger nok slike produkter. På en annen side, bør man ha forskjellig i bakhodet når man er ute etter lyd - En ettermontert avlastningsventil dumper et trykk, motoren vet ikke dette da den ikke tenker selv, dette resulterer som oftest i fet blanding. (Ser skremmende mange tilfeller der resirk.ventil blir byttet mot avlastningsventil eller hybrid-ventil KUN for lyden. Så kommer de tilbake og syter over at motoren fjusker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.