turbotom Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Faren min har en 99 mod A6 med 2,5 V6 TDI som er chippet, så den skal jo igrunn være ganske sprek. Det som har skjedd for en liten stund siden er at den "sperrer" ved pådrag. Når ladetrykket bygges f.eks ved girskifte så kutter den ladetrykk nesten med en gang den gis litt turtall. Hvis man f.eks legger den i fjerde gir og gasser så pulserer den på motorkraften, men det går ikke å dra den ut på girene...Litt knotete forklart men, det virker som det er noe som holder igjen for at den skal lade fullt. Den ryker ikke spesielt svart heller ved pådrag. Turboen er byttet for under ett år siden, så det burde ikke være den som lager krøll. Vi skal selvfølgelig sjekke over trykkslanger og Lmm + N75, men hvis det er noen her som har opplevd samme trype problem med sin TDI så kanskje vi sparer oss for mange unødvendige timer med feilsøking... Tar imot alle forslag med takk! Mvh Turbotom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Bump opp! Ingen som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Kan det være noe med kammene? Kammene på de motorene er dårlig laget, så dem sliper seg selv, og da åpner ikke ventilene slik dem skal, noe som igjen gjør at motorkraften blir (kraftig) redusert. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Fadern har skifta LMM to ganger på sin 00mod, Begge gangene med samme symptom som du beskriver. Kammer vart bytta på 60 000km Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Kan det være noe med kammene? Kammene på de motorene er dårlig laget, så dem sliper seg selv, og da åpner ikke ventilene slik dem skal, noe som igjen gjør at motorkraften blir (kraftig) redusert. Kammene er en svakhet på disse motorene ja, men de er byttet for ikke lenge siden. Så det kan igrunn utelukkes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Fadern har skifta LMM to ganger på sin 00mod, Begge gangene med samme symptom som du beskriver. Kammer vart bytta på 60 000km Så ved første Lmm bytte så eliminerte han feilen eller? Er jævlig irriterende problem da! Kjørte den Skien-Haugesund og retur, og hadde virkelig problemer med forbikjøringer.. Hva koster en slik Lmm da? er det innbytte på disse hos Møller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 feilen forsvant ja. Men kom ganske raskt igjen. Den siste har stått i 5 år. De ser det fort ved en diagnose sjekk. ingen innbytte, bruk å kast. Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 feilen forsvant ja. Men kom ganske raskt igjen. Den siste har stått i 5 år. De ser det fort ved en diagnose sjekk. ingen innbytte, bruk å kast. Okai! Da blir det en tur på Møller for en liten diagnosetest ja..Hvis det er samme motoren du snakker om, vet du evt. delenummer og pris på den Lmm`n`? Takk for svar og hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 samme motoren ja.. Pris å delenr. vet jeg ikke. Men jeg kjøpte ny på omegaen for litt siden, Den kosta ca 2000,- Audi er vel ikke kjent for å drive veldedighet, så regner med derifra å opp:) Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Søk LMM for tips ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind S Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 De har luftmengdemålere til A6 på Biltema. Du må sjekke originalnummeret på den du har og se i tabellen der, men den dyreste koster 899,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomken Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 min gjør det samme av å til... var turboen som gjorde det... stage til dumpvetilen som gikk for tregt sånn at turbon fikk for høyt trykk så motorn gikk i reservemodus... finner det ut på diagnose Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Vert på sjekk? Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.