Gå til innhold

Spørsmål til Sjåfører

Ranger emnet


kimhe87

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg er student og har egentlig ikke så mye greie på Lastebiler. Driver å jobber med en oppgave.

Men vet noen om ca hvor mange lastebiler som er på veier?

- Finnes det noe register eller den slags forhvor mange lastebiler/bedrifter som finnes i Norge?

- For lastebiler med "kasse" er det noen standard størrelser som finnes, eller varierer størrelsen fra lastebil til lastebil?

- Og hvordan går det med firmaer i dag, øker kostnadene, diesel prisene osv?

- Er det noen som har noen erfaringer med folie på "sidene"/"bakdørene" på lastebilene?

 

Hadde vært supert hvis noen har mulighet for å svare på noen av spørsmålene mine i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et annet spørsmål også..

 

Vognene, eller selve "kassa" for de som har vegger. Er det ofte lastebil eieren eller firmaet som eier det, eller er det ofte det firmaet som de transporterer for som eier det? Jeg har sett endel lastebiler som blant annet har reklame for stabburet på siden, osv.. Noen som har noen formening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det kan jeg desverre ikke svare på.

 

Men som regel er det transportfirmaet som eier bilene/hengerene(hvis di ikke er innleid, privatsjåfører) selv, ikke di dem kjører for. F.eks. veøy, eget firma, eier bilene og hengerene selv, kjører for DB Schenker(har schenker/linjegods reklame på skapene), kjører alt mulig for de forskjellige bedrifter som leier dem inn for transportering.

 

Om det ga mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det kan jeg desverre ikke svare på.

 

Men som regel er det transportfirmaet som eier bilene/hengerene(hvis di ikke er innleid, privatsjåfører) selv, ikke di dem kjører for. f.eks. veøy, eget firma, kjører for DB Schenker(har schenker/linjegods reklame på skapene), kjører alt mulig for de forskjellige bedrifter som leier dem inn for transportering.

 

Om det ga mening :)

enig med hva du sier!

forskjell mellom firmaer,flere leier bil og sjåfør,for det blir billigere for dem tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår