kimhe87 Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Hei.. Jeg er student og har egentlig ikke så mye greie på Lastebiler. Driver å jobber med en oppgave. Men vet noen om ca hvor mange lastebiler som er på veier? - Finnes det noe register eller den slags forhvor mange lastebiler/bedrifter som finnes i Norge? - For lastebiler med "kasse" er det noen standard størrelser som finnes, eller varierer størrelsen fra lastebil til lastebil? - Og hvordan går det med firmaer i dag, øker kostnadene, diesel prisene osv? - Er det noen som har noen erfaringer med folie på "sidene"/"bakdørene" på lastebilene? Hadde vært supert hvis noen har mulighet for å svare på noen av spørsmålene mine i allefall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 http://www.berglitruckstop.no/ Der har du et forum som kanskje kan hjelpe deg litt mer :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhe87 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Tusen takk! Bra med raske svar.. er som regel med engang man poster et innlegg at man lurer på noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhe87 Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Har et annet spørsmål også.. Vognene, eller selve "kassa" for de som har vegger. Er det ofte lastebil eieren eller firmaet som eier det, eller er det ofte det firmaet som de transporterer for som eier det? Jeg har sett endel lastebiler som blant annet har reklame for stabburet på siden, osv.. Noen som har noen formening om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Hm, det kan jeg desverre ikke svare på. Men som regel er det transportfirmaet som eier bilene/hengerene(hvis di ikke er innleid, privatsjåfører) selv, ikke di dem kjører for. F.eks. veøy, eget firma, eier bilene og hengerene selv, kjører for DB Schenker(har schenker/linjegods reklame på skapene), kjører alt mulig for de forskjellige bedrifter som leier dem inn for transportering. Om det ga mening :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Hm, det kan jeg desverre ikke svare på. Men som regel er det transportfirmaet som eier bilene/hengerene(hvis di ikke er innleid, privatsjåfører) selv, ikke di dem kjører for. f.eks. veøy, eget firma, kjører for DB Schenker(har schenker/linjegods reklame på skapene), kjører alt mulig for de forskjellige bedrifter som leier dem inn for transportering. Om det ga mening :) enig med hva du sier! forskjell mellom firmaer,flere leier bil og sjåfør,for det blir billigere for dem tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 noen firmaer eier bilene og leier inn sjåfører, andre leier beggedeler mens andre er den del av firmaet og får beskjed om å kjøpe den bilen de mener fungerer best til deres jobb. reklamen på skapet trenger ikke ha noe med firmaet å gjøre i det heletatt. det er bare om hvem som betaler best :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Riktig.. Selv om det står Coop på hele semiskapet, betyr det ikke at det er coop som eier bilen, for det er det som regel ikke.. Er firma som leies inn med egne biler og sjåfører som kjører for coop, på kontrakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg