olsteinsland Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 En kamerat av meg har en Saab 900 16V 91 modell som vi har prøvd å finne ut av et litt irriterende problem på. Av og til så går den meget høyt på tomgang, meget sporadisk. Den ligger mellom 1500 og 2000 rpm. Dette er jo litt irriterende og kommer og går uregelmessig. Vi har gått over med startgass og lett etter vakumlekasjer, uten noe hell... Er det noen som har noen tips om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drogo Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Har ikke svar på spørsmålet ditt, men tenkte det er like greit å poste her, siden tråden omhandler det samme. Min 2.0 95 mod, jager veldig på turtallet på tomgang ved kald motor. Den går liksom ujevnt opp og ned. Noen som vet hva dette kommer av? Siter Why drive a car, when you can pilote a Saab. -Saab 900s 1995 (Bruksbil) -Mazda 626 1987 (vraket) -Saab 900 8t 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 En kamerat av meg har en Saab 900 16V 91 modell som vi har prøvd å finne ut av et litt irriterende problem på. Av og til så går den meget høyt på tomgang, meget sporadisk. Den ligger mellom 1500 og 2000 rpm. Dette er jo litt irriterende og kommer og går uregelmessig. Vi har gått over med startgass og lett etter vakumlekasjer, uten noe hell... Er det noen som har noen tips om hva det kan være? jeg hadde samme prob på min og900 for ikke lenge siden.. han kameraten din har vel ikke tuklet med gasspjeldet i det siste? det hadde seg sånn at det sitter en lite skrue på gasspjeldet der hvor gasswiren kommer inn, den var løsnet på, som gjorde tomgangen høy. er vanskelig å forklare, men håper det hjalp litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olsteinsland Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Tror ikke det... men kan sjekke.... Det rarer er at det kommer og går sporadisk... Er det ikke en elektronisk styrt tomgangsventil på disse bilene? Kan denne tulle seg kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 har nettop hatt samme problem med min NG900 turbo. Med tomgangsregulator tilkoblet ble bilen idiot på varm motor, drakk også bensin som om det var kald pils.. Registeret sto feil på min ivertfall. Den jaga mellom 1600-1900 omdr når den ble varm. Tomgangsregulator ble forsåvidt også ødelagt etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rambraut Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Tomgangsregulator.. sjekk den. Siter M91 9000 2.3 Turbo M86 9000 2.3 Turbo (Delebil) M85 9000 2.0 Turbo (Delebil- vraket) M84 Og900 T16 (Selges i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg