Gå til innhold

"psykopelles" garasje

Ranger emnet


Psykopelle

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går ikke så raskt med meg. Men nå er nye fjærer på plass, og jeg kjører nå på litt kortere stylter. Litt usikker på hvordan dette blir seende ut når mine litt for store sommerdekk 225/50-17) kommer på....

 

Før: P3280167.jpg

 

Etter: P3280169.jpg

 

Takk til Cosworth", for hjelpen med innkjøp av fjærer som passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette Pelle. Er det orginal RS eller fikk du tak på andre fjærer.

 

/M

 

Det er fjærer til en original Octavia med forhjulsdrift. Så bilen er 18 mm. høyere enn rs og octavia med sportspakke. Men 24 mm lavere enn normal 4x4. Godt fornøyd så langt. Spent på hvordan det blir når sommerdekkene kommer på om en times tid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Merker at våren er kommet, og jeg har ikke like mye tid til å sitte på datan og leke. Så har ikke vært så aktiv på forumet i det siste.

 

Har fått meg nye seter i vogna. Setene er fra en 2006 Octavia RS kombi, men de passet rett inn i stasjonsvognen min. Eneste utfordringen var at kontakten til airbagen ikke passet, men det ble løst med å bytte ut kontakten.

 

Så om det skulle være noen som av en eller annen grunn trenger normale sorte stoffseter til OctaviaII, så ta kontakt.

 

Takk til Mikael1977 for transport av setene fra Sverige hjem til Norge. :-)

 

P4300025.jpg

 

P4300027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blev bra dette!

Går ut fra at du er klar for et nytt treff nå.

 

Ps: Setene kommer fra en sedan ;)

 

/M

 

Er klar for treff jeg. Om det passer med tiden. Har flytteplaner, så det ser ut som om sommeren kan gå med til opprydding i de "gamle" husene.

 

Angående sedan/kombi Octavia. Her har jeg vært fullstendig forvirret før også, men det er en språkforvirring her også.

Om du ser på skoda.auto.NO, så kan du i Norge velge mellom kombi, eller stasjonsvogn. På skoda-auto.SE kan man velge mellom Octavia eller Octavia kombi. I Sverige er altså kombi det samme som vi i Norge kaller stasjonsvogn.

 

Kombi i Norge har jeg forstått at er når man åpner hele bakruten sammen med bakluka. (litt stasjonsvogn...?) For å ha Sedan skal man bare åpne luka, uten at bakruta følger med opp. På Mazda 6 f.eks. kan man velge både sedan, kombi og stasjonsvogn, mens det "på norsk" egentlig ikke finnes noen Octavia sedan.....

 

Så jeg tror det er slik at setene mine kommer fra en sedan på svensk, men fra en kombi på norsk.

 

Slå meg om min utredning er feil. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar for treff jeg. Om det passer med tiden. Har flytteplaner, så det ser ut som om sommeren kan gå med til opprydding i de "gamle" husene.

 

Angående sedan/kombi Octavia. Her har jeg vært fullstendig forvirret før også, men det er en språkforvirring her også.

Om du ser på skoda.auto.NO, så kan du i Norge velge mellom kombi, eller stasjonsvogn. På skoda-auto.SE kan man velge mellom Octavia eller Octavia kombi. I Sverige er altså kombi det samme som vi i Norge kaller stasjonsvogn.

 

Kombi i Norge har jeg forstått at er når man åpner hele bakruten sammen med bakluka. (litt stasjonsvogn...?) For å ha Sedan skal man bare åpne luka, uten at bakruta følger med opp. På Mazda 6 f.eks. kan man velge både sedan, kombi og stasjonsvogn, mens det "på norsk" egentlig ikke finnes noen Octavia sedan.....

 

Så jeg tror det er slik at setene mine kommer fra en sedan på svensk, men fra en kombi på norsk.

 

Slå meg om min utredning er feil. :-)

Hmm, nå som jeg tenker meg om så har vi rett begge to.

Egentligen så heter det kombisedan :)

"Kombi" kommer sikkert fra "kombinert", altså kombinert sedan/stasjonsvogn

Men det er som du sier, i sverige så heter stasjonsvogn "kombi"

 

/M

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Se der ja, dette ble jo knall bra, er de gode og sitte i?

Gleder meg til treff jeg også :)

 

Ole

 

Takker. Setene er gode å sitte i, men jeg har gjort meg tanker om at rs setene nok ikke passer alle kropper like godt. Jeg med mine 80 kilo sitter godt presset nedi stolene, men med 20 kilo til tviler jeg på om jeg hadde kommet "ned i" stolen. Men jeg har ikke tenkt til å spise så mye grillmat i sommer at det skulle være noe problem. :-)

 

Og til Mikael: Jepp. kombisedan er kanskje det rette ordet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg savner et bilde eller to av bilen med sommer hjula på, etter de nye fjærene kom på?

 

Ole

 

Stemmer det. Har visst ikke tatt noen bilder av den med sommerhjul på. Men det er det andre som har tatt bilde av den, så jeg fant ett bilde etter litt leting. :-) Jeg får ta noen flere bilder når jeg har fått vasket av bilen litt.

 

 

OctaviapIkea.jpg

Endret av Psykopelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår