Gå til innhold

"psykopelles" garasje

Ranger emnet


Psykopelle

Anbefalte innlegg

Legger ut litt info. om bilen min.

Det er en 2008 Octavia 4x4 1,9 TDI Elegance. Jeg kjøpte den ny hos Lecab i Karlstad, og "nybilimportert" til Norge i januar 2008.kiddie

 

I tillegg til utstyret til Elegance bestilte jeg den med:

-Alarm

-Sunset (mørke ruter)

-Audience radio/cd veksler

-Avtagbart hengerfeste

-Varme i baksetene

-Maxi dot (stor kjørecomputer)

-Liten skinnpakke

-Ryggesensor

-Delingsnett

-Multifunksjonsratt

 

Etter å ha fått den til Norge har den fått følgende utstyr/oppgradering:

-Ditec lakkbehandling

-Xenon også på fjernlys

-lakkert støtfangere helt ned i bilens farge

-17" alu på sommer dekk

 

....Så hadde jeg tenkt til å legge inn bilder av bilen her, men får ikke til å legge ved bildene...? Noen tips fra dere som har lagt ved bilder? :helpme:

Endret av Psykopelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

Høres ut som en nydelig bil du har :),

hvis du lager deg en konto http://www.photobucket.com (helt gratis)

også laster du ned bilden dine der, også kopierer du IMG linken og limer den bare inn her så er de på plass :) veldig enkelt..

 

Gleder meg til bilder, masse bilder :D

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen bil, liker at du har fått den lakkert helt ned, har du vurdert litt senk på den? så hjulbuene kommer litt nærmere dekk kanten? ble det stor forskjell med xenon i fjernlysene?

PS, ja du var kjempe flink som fikk til bildene ;)

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen bil, liker at du har fått den lakkert helt ned, har du vurdert litt senk på den? så hjulbuene kommer litt nærmere dekk kanten? ble det stor forskjell med xenon i fjernlysene?

PS, ja du var kjempe flink som fikk til bildene ;)

 

Ole

 

Tusen takk for tilbakemelding! :-)

 

jeg er også fornøyd med lakkeringen av fangerne, selv om det nok ikke er så mange som legger merke til det ettersom fargen på bilen er såpass mørk.

 

Jeg vurderte å senke til original 2wd høyde da jeg kjøpte den. Syns Octavia 4x4 ser litt rar ut med små originale hjul inni store høye hjulbuer. valgte istedetfor å kjøpe dekk i samme dimensjon som til Scout (225/50-17) for å fylle ut buene litt. Syns det ble litt bedre på akkurat det området, men bilen ble ganske høy og rar ellers... :-( Men gjort, er gjort og jeg kjøper nok ikke nye dekk igjen. Senking med de høye dekkene jeg har nå tror jeg heller ikke blir noe særlig bra..?

 

Er veldig fornøyd med xenon i fjernlysene. Lyser mye bedre. men jeg har jukset litt ekstra, og har 50w ballast. Måtte file ett lite hakk i reflektorene for å få plass til pærene. Prøvde først å montere ett "Honk-Kong sett", men det ble bare krøll p.g.a. Can-bus i Octavian. Motorsykkelen fikk Hong-Kong settet, og jeg kjøpte nytt skikkelig sett fra Dybvik -trading som fungerer veldig bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å sleng ut noen bilder i vintermiljø! Sikker på at bilen gjører seg riktigt bra i snø... litt Scout men uten all plastikk :)

 

//M

 

 

Takk for tilbakemelding Mikael1977.

 

:-) Litt synd at vinterdekkene er litt mer beskjedene (205/60-16) Også litt større enn originalt, men fyller ut mye mindre enn sommerdekkene. Blir ikke helt Scout... :-)

 

Legger ut to bilder her. Ikke så mye snø akkurat, men iallefall litt hvitt rundt bilen. Skal se om jeg klarer å få tatt noen bilder i en "snøhaug" i helga. Blir muligens en tur til fjells da.

 

Octaviavintervenstremindreutenskilt.jpg

 

Octaviavintermindreutenskilt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hmmmm.... Etter heftige diskusjoner i heimen med en samboer som digger alt som er krom, har jeg nå mot hennes vilje "ødelagt" krommen i fronten.

Blir nå også mobbet hjemme for "emblemtrimmingen" min. Men jeg har jo iallefall ett emblem som jeg aldri har sett i den fargen før....

 

P2060127.jpg

 

Litt skeptisk selv egentlig. Hva syns dere?

 

Lakken på nye øyelokk tørker nå, og får vel montert dem over helga tror jeg.

 

Også kommer "senking" til original 2wd høyde snart. Fjærer er bestilt. (takk for hjelpa til Cosworth87 :-)

 

Flere bilder kommer når ting er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, siden bilen din er dypblå så er jeg og litt skeptisk til svart grill. Svart grill passer egentlig bedre til farger som gir litt mer kontrast så som gul, hvit, eller raceblå.

Kanskje skal prøve å få den lakkert i bilens farge?

 

Men jeg er enig i at det er bedre en chrome :D

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår