cosworth87 Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 ALT er bedre en chrome... men akkuratt den lille chromen i octavia grillen er OK. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Går ikke så raskt med meg. Men nå er nye fjærer på plass, og jeg kjører nå på litt kortere stylter. Litt usikker på hvordan dette blir seende ut når mine litt for store sommerdekk 225/50-17) kommer på.... Før: Etter: Takk til Cosworth", for hjelpen med innkjøp av fjærer som passet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Ser bra ut dette Pelle. Er det orginal RS eller fikk du tak på andre fjærer. /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Ser bra ut dette Pelle. Er det orginal RS eller fikk du tak på andre fjærer. /M Det er fjærer til en original Octavia med forhjulsdrift. Så bilen er 18 mm. høyere enn rs og octavia med sportspakke. Men 24 mm lavere enn normal 4x4. Godt fornøyd så langt. Spent på hvordan det blir når sommerdekkene kommer på om en times tid. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Merker at våren er kommet, og jeg har ikke like mye tid til å sitte på datan og leke. Så har ikke vært så aktiv på forumet i det siste. Har fått meg nye seter i vogna. Setene er fra en 2006 Octavia RS kombi, men de passet rett inn i stasjonsvognen min. Eneste utfordringen var at kontakten til airbagen ikke passet, men det ble løst med å bytte ut kontakten. Så om det skulle være noen som av en eller annen grunn trenger normale sorte stoffseter til OctaviaII, så ta kontakt. Takk til Mikael1977 for transport av setene fra Sverige hjem til Norge. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Blev bra dette! Går ut fra at du er klar for et nytt treff nå. Ps: Setene kommer fra en sedan ;) /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Blev bra dette!Går ut fra at du er klar for et nytt treff nå. Ps: Setene kommer fra en sedan ;) /M Er klar for treff jeg. Om det passer med tiden. Har flytteplaner, så det ser ut som om sommeren kan gå med til opprydding i de "gamle" husene. Angående sedan/kombi Octavia. Her har jeg vært fullstendig forvirret før også, men det er en språkforvirring her også. Om du ser på skoda.auto.NO, så kan du i Norge velge mellom kombi, eller stasjonsvogn. På skoda-auto.SE kan man velge mellom Octavia eller Octavia kombi. I Sverige er altså kombi det samme som vi i Norge kaller stasjonsvogn. Kombi i Norge har jeg forstått at er når man åpner hele bakruten sammen med bakluka. (litt stasjonsvogn...?) For å ha Sedan skal man bare åpne luka, uten at bakruta følger med opp. På Mazda 6 f.eks. kan man velge både sedan, kombi og stasjonsvogn, mens det "på norsk" egentlig ikke finnes noen Octavia sedan..... Så jeg tror det er slik at setene mine kommer fra en sedan på svensk, men fra en kombi på norsk. Slå meg om min utredning er feil. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Hei, Se der ja, dette ble jo knall bra, er de gode og sitte i? Gleder meg til treff jeg også :) Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 (endret) Er klar for treff jeg. Om det passer med tiden. Har flytteplaner, så det ser ut som om sommeren kan gå med til opprydding i de "gamle" husene. Angående sedan/kombi Octavia. Her har jeg vært fullstendig forvirret før også, men det er en språkforvirring her også. Om du ser på skoda.auto.NO, så kan du i Norge velge mellom kombi, eller stasjonsvogn. På skoda-auto.SE kan man velge mellom Octavia eller Octavia kombi. I Sverige er altså kombi det samme som vi i Norge kaller stasjonsvogn. Kombi i Norge har jeg forstått at er når man åpner hele bakruten sammen med bakluka. (litt stasjonsvogn...?) For å ha Sedan skal man bare åpne luka, uten at bakruta følger med opp. På Mazda 6 f.eks. kan man velge både sedan, kombi og stasjonsvogn, mens det "på norsk" egentlig ikke finnes noen Octavia sedan..... Så jeg tror det er slik at setene mine kommer fra en sedan på svensk, men fra en kombi på norsk. Slå meg om min utredning er feil. :-) Hmm, nå som jeg tenker meg om så har vi rett begge to. Egentligen så heter det kombisedan :) "Kombi" kommer sikkert fra "kombinert", altså kombinert sedan/stasjonsvogn Men det er som du sier, i sverige så heter stasjonsvogn "kombi" /M Endret Mai 10, 2009 av Mikael1977 Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hei,Se der ja, dette ble jo knall bra, er de gode og sitte i? Gleder meg til treff jeg også :) Ole Takker. Setene er gode å sitte i, men jeg har gjort meg tanker om at rs setene nok ikke passer alle kropper like godt. Jeg med mine 80 kilo sitter godt presset nedi stolene, men med 20 kilo til tviler jeg på om jeg hadde kommet "ned i" stolen. Men jeg har ikke tenkt til å spise så mye grillmat i sommer at det skulle være noe problem. :-) Og til Mikael: Jepp. kombisedan er kanskje det rette ordet. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Jeg tror jeg savner et bilde eller to av bilen med sommer hjula på, etter de nye fjærene kom på? Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Jeg tror jeg savner et bilde eller to av bilen med sommer hjula på, etter de nye fjærene kom på? Ole Stemmer det. Har visst ikke tatt noen bilder av den med sommerhjul på. Men det er det andre som har tatt bilde av den, så jeg fant ett bilde etter litt leting. :-) Jeg får ta noen flere bilder når jeg har fått vasket av bilen litt. Endret Mai 11, 2009 av Psykopelle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Se der ja, jeg liker bilen din :) Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet September 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Etter en travel sommer, begynner dagene å bli litt roligere. I helga, fikk jeg faktisk tid til å både vaske bilen, og ta bilder av den før den ble møkkete igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet September 22, 2009 Rapporter Share Skrevet September 22, 2009 Stilig! Nå venter vi bare bilder på det nye huset bak bilen ;) //M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg