hallvardr Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Jeg har da en periodisk feil som jeg fortsatt sliter med å finne ut av. Det er en ujevn gange som kommer stort sett på varm motor og varer som regel i 5 minutt før det forsvinner og motoren går fint igjen. Det kan være både på tomgang og når jeg kjører. Når jeg kjører er det når keg gir gass, men ikke så mye når en ruller. Jeg har skiftet motorvarmesensor og byttet luftmassemåler og tomgangsregulator fra en skraphandler uten at det ble noen forskjell. Jeg har også gått over slangene til tomgangsregulatoren uten å ha sett noe uregelmessig. Etter det jeg har sett bruker bilen også unormalt mye bensin. Håper noen har noen gode tips Det jeg har fått tips om er lambda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 rele 30 under dashbord v.side. Sjekk dette. Har nevnt dette til flere med feil på disse bilene. Halvparten så er rele defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 er dette noe som er best å få tak i på mekonomen feks? pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 er dette noe som er best å få tak i på mekonomen feks? pris? hei, jeg hadde samme problem med min bil!! måtte bytte gasspjelde og motorstyring (blå bryter på motor)... Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 hei, jeg hadde samme problem med min bil!! måtte bytte gasspjelde og motorstyring (blå bryter på motor)... takker for tips, hvor mye endte du opp med å betale for det, og hvor fikset du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 takker for tips, hvor mye endte du opp med å betale for det, og hvor fikset du det? fikk gasspjeld på huggeren for 300 kr, kjøpte ny motorstyring på opshal, 250kr!!! Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 fikk gasspjeld på huggeren for 300 kr, kjøpte ny motorstyring på opshal, 250kr!!! sjekka gasspjeldet på den lokale huggeren i dag, men hadde ikke riktig type. er det den lille elektriske boksen under den som gir feil signal evt? Og hva er det du mener om motorstyring og hvor finner jeg den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
80avant Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 sjekka gasspjeldet på den lokale huggeren i dag, men hadde ikke riktig type. er det den lille elektriske boksen under den som gir feil signal evt? Og hva er det du mener om motorstyring og hvor finner jeg den? motorstyringen finner du på vannutaket på høyre side av toppen, sitter 2 stk følere en blå og en hvit! er den blå føleren!! Siter Kadett A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 ehh.. motorstyring? motorstyring er ECU. Den finner du oppunder fotplassen på passesjersiden foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 motorstyringen finner du på vannutaket på høyre side av toppen, sitter 2 stk følere en blå og en hvit! er den blå føleren!! Ok, motorvarmesensor. den har jeg allerede skiftet, og den hvite er vel varmesensoern som vises i speedoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 da har jeg kjørt i kanskje en måned uten å merke noe, helt til i dag.... dritt. utrolig irriterende. Jeg lurer på om den feilsøkeboksen som en kan få kjøpt kan finne ut av en periodisk feil som denne, så slipper en å sette bilen på verksted i ukesvis. Hvor mye koster den, eller finnes det noen i stavanger området som har en som en kan sjekke med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titus89 Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Kan man bruke sånn feilsøking på så gamle bilar da?(eg veit ikkje). Hadde vore fint viss det funker ;) dei har forresten fått dei på biltema no og, ca 300kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Kan man bruke sånn feilsøking på så gamle bilar da?(eg veit ikkje).Hadde vore fint viss det funker ;) dei har forresten fått dei på biltema no og, ca 300kr. hehe, det er en utgang i sikringsboksen i motorrommet hvertfall. var på et verksted som koblet noe i der en gang og det virket som de drev med feilsøking (eller avlesning), men er ikke sikker. Tror at de siste 80ene dvs 95 modellene har den hvertfall. 300kr er jo ikke gale, kanskje jeg må sjekke om det går da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titus89 Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 da ska eg investere i en sånn eg og ;) pass på å få for audi da;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 (endret) Audi 80 B4 har diagnosesystem ja. Men er et gammel blinkkodesystem som er heller gammelt. Det er fint å bruke for å få en pekepin på hvilket område feilen ligger i, da komponentlisten som kan feilsøkes i er begrenset. Bakdelen med dette systemet er at det ikke er noe minne til feilkodene, så feilene blir slettet når man skrur av motoren. Systemet går ut på at man kan lese av en fire-siftret kode via blinkkodingen. På audi-verksteder brukes det et diagnose-apparat (VAS) som oversetter disse blinkkodene. Du kan også lese ut blinkkodingen hjemme uten bruk av noe slags apparat. Tilkoblingen sitter høyre i sikringsboksen, en svart og en hvit kontankt. Endret Mars 6, 2009 av HusebyRS Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg