Straydog Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Heihei. Har en b230e som er utrolig gretten ved varmstarting. Om morgenen, gjerne i 15 minusgrader, fyrer den som normalt, men så snart den blir varm, så må jeg holde på i opptil 20 sekunder før den fyrer. Dette skjer uten unntak ved varm motor, og når den er kald fyrer den uten problemer. Noen som vet hva dette kan være? Har fått tips om tenningsmodulen, men dritten er dyr å kjøpe ny, så ville forsikre meg litt før jeg slenger tusenlappene på bordet. Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Tenningsmodulen er det ihvertfall ikke. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Mulig kaldstartdysa er innkoblet hele tida? Prøv å koble fra kaldstartdysa når du tar en varmstart.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Bare for å presisere, motoren starter altså hver gang, problemet er bare at det tar lang tid når den er varm. :op: Skal prøve det med kaldstartdysa. Haynes foreslår: - Tett luftfilter - "Felaktig ventilspel" - Lav kompresjon - Feil på motorstyring Kan det være feil på motorstyring, siden b230e har kontinuerlig innsprut? Tett filter er det vel neppe, men jeg kan jo prøve. Kompresjonen er da vel fin når motoren går som normalt ellers? Flere som vet noe? Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Kompresjonen er det neppe, feil på motorstyring? Er da kun tenningsmodul og bensinpumperele som er motorstyring på det innsprutet.. Alt er jo mekanisk så å si. Men som jeg sa, prøv det med kaldstartdysa. Den står midt oppå innsuget. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 En kompis hadde ett lignende problem på sin 740GLE/b230e. Tror det var problemer med en tilbakeslagsventil på bensinpumpa, eller noe annet helt kontra-intuitivt... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Det sitter vel en bimetalldings på blokka på slike sprut. Denne skal tilpasse innsprøytningsmengden til motortempen slik jeg har fortstått det. Det kan vel tenkes at den har "korrodert fast" i kald stilling. Mener å huske at bruttern sleit fælt med det på sin Audi-femmerbestykkede 240 for mange år siden. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 En annen ting er jo rett og slett om motoren får for mye bensin hele tiden, justert co i det siste ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.