Gå til innhold

Hjelp ang. Civic


AleksanderR

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg mer eller mindre vandret fra tysk stål til riskokere, fått Honda-basillen og regner med å anskaffe meg en Civic som førstebil. Nå kommer spørsmålene;

 

EG9 - karosserikoden jeg liker best, hvilke årsmodeller er aktuelle her?

 

Hvor sjelden er V-TEC motorene på disse her? Kom de noen gang originalt på EG9 fra fabrikk?

 

Takknemlig for alle svar :)

VW Passat 1,9TDI 1998. Green!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå har jeg mer eller mindre vandret fra tysk stål til riskokere, fått Honda-basillen og regner med å anskaffe meg en Civic som førstebil. Nå kommer spørsmålene;

 

EG9 - karosserikoden jeg liker best, hvilke årsmodeller er aktuelle her?

 

Hvor sjelden er V-TEC motorene på disse her? Kom de noen gang originalt på EG9 fra fabrikk?

 

Takknemlig for alle svar :)

 

Eg9 er betegnelsen på Civic Sedan Vti fra 92-95. Det sitter da en B16a2 motor, altså VTEC. Kjempemorro biler:)

 

Sjekk ut http://www.Club-Honda.org ,der får du vite alt du vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

EG6 og EG9 har begge kommet med et bredt spekter av motorer.

Og begge har blitt levert med B16A2 VTEC motor. Ganske slitesterk og solid motor som tåler litt juling. Kjente svakheter er fordeler, termostat, belg på akslinger og et motorfeste.

 

Eg6 er hatchback utgaven. Har fått inntrykk av at det er flere Eg6 VTEC enn Eg9 i Norge?

1.jpg

 

eg9 er sedan utgaven.

JDM_EG9_Front_Lip_1.jpg

 

92-95 ble disse bilene laget.

 

B16A2 motor.

B16lb.jpg

 

Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)

 

* Bore×Stroke: 81.0×77.4 mm (3.19×3.05 in)

* Compression: 10.2:1

* Power: 160 hp (118 kW) @ 7600 rpm & 111 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm (har også kommet med 170 hp i SiR utgaven.

* Transmission: Y21 or S4C

Helvette jeg hater Bergen Gatebilklubb.

 

trekke bolter hei hurra, hurra for boltetrekkern nedpå Aker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg sedanutgaven ser utrolig kjedelig ut. HB er penere.

 

Skal du kjøpe en slik bil og ha litt glede av den, så anbefaler jeg at du styrer unna D serie motorene og går for B serie. D seriemotorene er kun laget for en ting, billige motorer som egentlig matcher konkurrentene likt hva ytelse angår.

 

B serie er en helt annen verden. Men dette er gamle biler og B serie motorer generelt har nok blitt kjørt hardt av flere kreative sjeler opp igjennom tidene..

 

Så få en grundig sjekk av bil og motor når du har funnet en du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har sett litt på det der, største problemet jeg har nå er å finne en. Har sett på alle varianter, de fleste forlanger en mye større pris enn de i prinsippet kan dersom man ser på den generelle tilstanden til bilen de selger. Tar gjerne til takke med en 90-hesters Civic jeg, bare den ikke har gått så altfor langt og er i god stand - og så videre.

 

Nesten sånn at jeg må vurdere å lete etter noe annet :(

VW Passat 1,9TDI 1998. Green!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en pen og billig hatchback, LSi utgave og en frontcut fra japan med B16 motor.

 

Da har du alt du trenger, minus skivebremsene bak. (kjøpes på ebay eller hos en hondanisse i norge)

 

Etter litt mekking har du plutselig 160hk i en liten bil å morre deg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Husk at hvis du leter etter en coupe utgaven av civic med vti motor, må du lete lenge. Denne ble orginalt levert med esi motoren (125hk, sohc vtec, d16z6). De du har sett/finner er biler som det har blitt utført motorswap på.

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår