eystein Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 har akkurat fått overhalt av motor (g60) til corradoen.... alt av pakninger og lager er byttet, pluss at den er boret opp og satt i nye stempel..... er det vanlig med noen form for innkjøring etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 http://www.bilforumet.no/200-serien/208483-innkj-ring-motor.html http://www.bilforumet.no/200-serien/131381-innkj-ring-motor.html http://www.bilforumet.no/teknisk/14745-side-r-d-innkj-ring-motor.html Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eystein Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 takk men.... gav meg ikke noe svar, bare mange forskjellige meniger................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Vil anbefale deg å holde deg under 3000rpm de første 1000km. Pass på at du har skikkelig oljetrykk. mitt tips til den motoren er " skru ut bånnpluggen og tøm olja.. kjør deretter på turtallsperra noen minutter. etter det er den gulle god:) Kun på Bilforumet man finner slike innlegg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 takk men.... gav meg ikke noe svar, bare mange forskjellige meniger................. Hva tror du at du skal få her da? Det eneste rette svaret? Her på Bilforumet vil du ikke få annet enn noens meninger og en og annen link til noen som mener at du skal kjøre gørra ut av motoren under innkjøring. Lagrene er fullfilmsmurte og trenger ingen innkjøring. Det er altså kun stempelringer/sylindervegger og kamaksel/ventilløfter som må kjøres inn. Min mening er at du kan kjøre inn ganske tøft, men ikke for lange pull. Ved for langvarig høy belastning vil ikke sylinderveggene få smøring og da vil slitasjen bli for stor. Derfor bør man akselrere og motorbremse vekselvis. Dette betinger at motoren ikke går så magert at du får motorskader eller så fett at drivstoffet vasker sylinderveggene for mye. Men det er altså min mening... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvis du gjør som Reodor sier så vent ivertfall til du har skikkelig temperatur på olja, så slipper du G-lader ras.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvis du gjør som Reodor sier så vent ivertfall til du har skikkelig temperatur på olja, så slipper du G-lader ras.. Ja, dette betinger at motoren har oppnådd driftstemperatur. Før selve innkjøringen finner sted har man tatt den første oppstarten, byttet olje og filter, sjekket at det ikke er lekkasjer og denslags. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Jeg må si meg enig med reodor her. Jeg jobber som motor mekaniker og prosedyren vi bruker hvis man skal vere flink er og starte motoren og la den gå i 15min for og få litt temp og få skylt ut div møkk etter overhaling. Så bytte olje og filter, starte motoren igjen, la den stå på tumgang i 15-30 min og få drifts temp mens man sjekker at alt er tett og div. og etter dette kjører vi motoren i benk på full gass og med max last i 1,5 time også la den kjøle seg ned igjen... Dette høres brutalt ut men denne metoden og å kjøre pent under innkjøring gir faktisk utslag i benken (vi har prøvd begge deler). Dette lar seg jo ikke gjøre på vei men full gass i tyngre gir har ingen innvirkning hvis jobben er gjort ordentlig og alt er 100%. Det som også er spess vigtig er og senke hastigheten ved motorbrems. Dette ble kansje rotete men slik gjør vi det på de mindre motorene våre som har motor volum opp til 18liter. (skips agregater) Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Jeg må si meg enig med reodor her.Jeg jobber som motor mekaniker og prosedyren vi bruker hvis man skal vere flink er og starte motoren og la den gå i 15min for og få litt temp og få skylt ut div møkk etter overhaling. Så bytte olje og filter, starte motoren igjen, la den stå på tumgang i 15-30 min og få drifts temp mens man sjekker at alt er tett og div. og etter dette kjører vi motoren i benk på full gass og med max last i 1,5 time også la den kjøle seg ned igjen... Dette høres brutalt ut men denne metoden og å kjøre pent under innkjøring gir faktisk utslag i benken (vi har prøvd begge deler). Dette lar seg jo ikke gjøre på vei men full gass i tyngre gir har ingen innvirkning hvis jobben er gjort ordentlig og alt er 100%. Det som også er spess vigtig er og senke hastigheten ved motorbrems. Dette ble kansje rotete men slik gjør vi det på de mindre motorene våre som har motor volum opp til 18liter. (skips agregater) Siden vi er "naboer" burde du kanskje bistå meg med mitt stridsvognmotorprosjekt :) http://www.bilforumet.no/prosjektforum/84681-reodor-f-chevy-van-nothing-beats-cubic-inches.html Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Hehe, artig prosjekt! Nå jobber jeg med deutz og MTU men kan ikke si i farta at har jobbet på en slik motor før. Kjenner igjen flere komponenter men motorene jeg vanlig vis jobber på er fra "små" 6 litere til store skips motorer (1,2meter i borring og 2,5meter slaglengde) :) Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Hehe, artig prosjekt! Nå jobber jeg med deutz og MTU men kan ikke si i farta at har jobbet på en slik motor før. Kjenner igjen flere komponenter men motorene jeg vanlig vis jobber på er fra "små" 6 litere til store skips motorer (1,2meter i borring og 2,5meter slaglengde) :) Denne MTU-motoren har såvidt meg bekjent kun blitt brukt i stridskjøretøyer, selv om også forsvarsfolk kaller det en ferjemotor :D Du får gi meg et vink dersom du vil bistå meg ifm klargjøring og oppstart. Trenger kyndig hjelp da gitt... Nok OT :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.