Gå til innhold

Dødt instrumentpanel etter flatt batteri

Ranger emnet


saga25

Anbefalte innlegg

Kom ut i dag og fant min A6 2,4 2000 mod. tom for strøm. Ikke så veldig uventet da jeg viste at batteriet var dårlig og skulle vært skiftet. Det som var mer overraskende var at etter å ha ladet opp så var instrumentpanelet helt dødt. Verken lys eller instrumenter virker. Instrumentlys, turteller, speedometer, tankmåler, temperatur m.m. virker ikke. Har sjekket alle sikringene og for sikkerhetsskyld byttet ut sikringen som går på disse instrumentene men får ikke liv i instrumentet. Bilen kan startes og kjøres som vanlig. Kan nevnes at med den lille strømmen som var før jeg ladet opp også kunne konstatere at instrumentene ikke fungerte i tilfelle noen lurer på om ladingen kunne tatt knekken på noe.

 

Har også lest av feilkoder med VAG-COM og fant ikke annet enn en melding om low voltage som indikerer at batteriet har vært frakoblet/tomt.

 

Er det noen som har noe tips til hva dette kan være og hva som må gjøres for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg dommen tidligere i dag. De drev og søkte og testet i en times tid og fikk ikke kontakt med instrumentpanelet. Det luktet i tillegg svidd fra lysdimmeren til instrumentpanelet. Både lysbryteren og instrumentpanelet måtte skiftes. Venter på pristilbud pr. mail og det blir nok ikke billig. Skjønner nå hvorfor det hang en hjertestarter lett tilgjengelig ved kundemottaket hos Audi. Med de prisene de opererer med så er det nok flere som får slik sjokk at det kan bli behov for denne.

 

Nå er det jo mulig å komme over både lysbryteren og instrumentpanelet brukt på ulike nettsider men spørsmålet er om et er kun å sette i et annet instrumetpanel og at alt uten videre fungerer. Det trengs muligens noe omkoding? I tillegg må også kilometerstanden omprogrammeres. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår