Gå til innhold

forsterker audio fence.

Ranger emnet


bobbo15

Anbefalte innlegg

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=14464515&StuntID=#StortBilde

denne fikk jeg av en kompis helt ny. skulle ikke ha de3n læl.

så tenkte at jeg kunne sette den inn. har 2x10 subber på 600w.

stømmkabelen som ligger i bilen er det litt tykkelse på ca 1cm.

lurer på om hvilken sikring jeg må haog hvordan jeg kobler dette for å få full efekt.

og som vi alle vet er ikke audio fence nå sælig bra merke. men billi.

takk for alle svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spoler???

Subbene har ein eller 2 spoler. Det er disse som blir tilkoblet med høgtalerledningene. Og so må me veta motstanden på spolene. Slik at me kan finne ut korleis du skal koble dette for å få mest muligt effekt ut av dette. (du får gi alle opplysninger du har om subbene)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt meg fence audio, en aktiv 12" på 600w til 300 kroner. Gir kjempelyd til å være så billig! Ikke kjempebra, så klart, men med mindre du er ekstremt kresen, er det helt grei lyd, og kjempelyd til den prisen.

 

I min fulgte det med både kabler og sikringer, samt en manual (som viser hvilken sikring du må ha minimum...) Var bare flat gulsikring på min på veike 20 amp, men som sagt, imponerende lyd til prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan seriekoble subbene (ikkje parallellkoble!) og du kan brukoble forsterkeren.

Ved seriekobling tar du ein ledning imellom minus på den eine subben og pluss på den andre subben. Da har 1stk minus og 1stk pluss som er ledig. Disse tilkobler du forsterkeren.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forsterker kan brokobles (sammenkobling av høyre og venstre forsterkerkanal, veldig enkelt forklart), paralell- og seriekobling gjøres på elementet. Bare så vi holder tunga i riktig munn :)

 

Snu subkassa sånn at du ser baksia. Der har du én terminal (+ og -) på venstre side og én på høyre side.

- først kobler du en kabel fra (+) på venstre terminal til (-) på høyre terminal.

- deretter kobler du en kabel på (-) på venstre terminal, denne skal gå til forsterkeren.

- så kobler du en kabel på (+) på høyre terminal, denne skal også gå til forsterkeren.

- nå skal du altså ha to kabler som skal kobles til (+) og (-) på forsterkeren. Her finnes det ikke noe fasitsvar på hvilke kabel som skal hvor, så du må selv lytte deg frem til hva du synes blir best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår