Gå til innhold

Forza touring car series SØNDAG kl 18,00

Ranger emnet


da9el

Anbefalte innlegg

  • Svar 559
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja... slik vi har det nå så begrenser det seg selv. De fleste bilene ligger på mellom 300 og 400 hk med vekt på rundt 900 - 1100 kg vil jeg tro.

Det funker i hvertfall veldig bra. Er bare hvis vi evt. skal kjøre miks med fwd og rwd, jeg mener at de bilene jeg har nevnt for en par svar tilbake bør benyttes for å unngå at det dukker opp biler som har en kjempefordel.

 

Mangler nok noen biler der men... Lexus har vel IS modell som fint kan benyttes. Har i hvertfall kjørt jevnt med den bilen med Civicen min.

Mener M40 og GTFIVE har en slik en.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo ikke droppe AWD hvorfor det? Kan ikke droppe noe vi ikke har startta egentlig... Hva bilene koster som AWD betyr vel ingen ting. Du må bare kjøre å tjene penger eller selge noe råe eller mange mindre råe biler.

 

Kjør løp tjen penger og få øvd deg på å kjøre bra samtidig.. Slutte å krangle om regler å kjøre mer. Det som var meninga å ha det gøy med litt konkuranse. Mhm mhm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo ikke droppe AWD hvorfor det? Kan ikke droppe noe vi ikke har startta egentlig... Hva bilene koster som AWD betyr vel ingen ting. Du må bare kjøre å tjene penger eller selge noe råe eller mange mindre råe biler.

 

Kjør løp tjen penger og få øvd deg på å kjøre bra samtidig.. Slutte å krangle om regler å kjøre mer. Det som var meninga å ha det gøy med litt konkuranse. Mhm mhm

 

 

Viss det er meg du sikter til så syns jeg det er mere gøy å kjøre 2hjulstrekk for det skiller litt mere, lettere å gjøre feil, dermed lettere å ta igjen biler foran osv,

men er med på awd også jeg viss det blir det:)

Det med pengene sjønner jeg ikke hvor kommer fra men litt kjøretrening kunne jeg sikkert trengt.

Ser heller ikke helt kranglingen her, er mere en diskusjon i mine øyne:)

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nevnte bilpriser her så tenkte jeg på reelle penger, hva det ville koste meg å gå til en forhandler å kjøpe bilen der.

Hvor eksempelvis en Golf GTI eller en Civic Type R eller en BMW 320 alle ligger på rundt 400 - 500 lapper. (Derav uttykket "folkebil", som en tourincar er bygd utfra)

Men en M3 bikker millionen og slik sett stiller i en helt annen klasse.

Derimot, i 4WD klassen mener jeg at vi må se bort fra dette, da en Impreza (WRX STI) koster rundt 600 - 700 lapper ny, og en S4 eller RS4 ligger rundt millionen, uten at det er noen stor prestasjonsforskjell på disse bilene på Forza. Noe som på nytt ville gjort det med regler mer komplisert. Ganske enkelt, bruke 4WD biler med minst 4 seter (Før vektreduksjon) enten A850, eller S998.

 

Håper dette gjorde det litt klarere.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORSLAG TIL REGLER:

 

A850 serie med varierte baner. FWD eller RWD, frontmontert motor. Serie fordi da vil det bli varierte baner og ingen kan lage spesialtunede biler. Heller ingen scoreboard-biler.

 

Biler som da vil være ulovlig å bruke:

Porsche 911

Alle biler med midtmotor

Chevrolet Corvette

Chevrolet Camaro Z28 og SS

 

Bare å bidra til den lista altså!

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORSLAG TIL REGLER:

 

A850 serie med varierte baner. FWD eller RWD, frontmontert motor. Serie fordi da vil det bli varierte baner og ingen kan lage spesialtunede biler. Heller ingen scoreboard-biler.

 

Biler som da vil være ulovlig å bruke:

Porsche 911

Alle biler med midtmotor

Chevrolet Corvette

Chevrolet Camaro Z28 og SS

 

Bare å bidra til den lista altså!

 

Veit den går innenfor reglene, men vil uansett legge til.

 

BMW M3 (Alle modeller)

AMG Mercedes (Alle modeller)

Generelt alle FWD eller RWD biler med frontmotor og forhandlerpris i Norge på over 500k. Da vil vi sitte igjen med den lista av biler jeg har nevnt før, omtrent. Nå er det noen modeller som kun selges i USA og Asia da, som det er umulig å gjette pris på i Norge, men går jo an å tenke seg til det utfra motor og effekt.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler med forhandlerpris på over 500k kr i Norge? Det var jaggumeg en snodig regel..

 

Må man undersøke nybilpris før man velger en bil man vil prøve seg med da eller?

 

Gratulerer folkens.. Dere har ødelagt morroa med Forza 2!:zzzz:

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler med forhandlerpris på over 500k kr i Norge? Det var jaggumeg en snodig regel..

 

Må man undersøke nybilpris før man velger en bil man vil prøve seg med da eller?

 

Gratulerer folkens.. Dere har ødelagt morroa med Forza 2!:zzzz:

 

Har ikke noe med det å gjøre... Når du kjører med en M3 mot en Leon så sier det seg selv hvilke bil som er overlegen, da dette er 2 biler som hører hjemme i 2 forskjellige klasser.

 

Er like lite moro å bli frakjørt av en mye kraftigere bil som det er å kjøre fra en totalt underlegen bil. Og siden vi tross alt kaller det for Forza Touringcar, så bør bilene tross alt bygges ut fra en bil som faktisk vil kunne være å anse som en touring car. Jeg har sjekket litt på nettet, alle disse bilene har en pris på under 500k hos forhandler i Norge, så det er absolutt ikke noe du trenger å bekymre deg for. Poenget mitt som jeg har prøvd å få fra utallige ganger her men tydeligvis ikke klart er at jeg vil ha det som rettferdig som mulig med så jevne biler som mulig.

 

 

Tillatte biler (etter min mening):

 

VW:

 

Golf GTI (Alle)

Corrado

Beetle

 

Honda:

 

Civic (Alle)

CRX

Integra (Alle)

Prelude (Alle)

 

Dodge:

 

SRT 4

 

Peugeot:

 

206 RC (mener den er fwd)

207 ? (som tidligere nevnt, usikker på om den bare er i S2000 med 4wd)

 

Renault:

 

Clio (Ikke Clio V6 siden den har midtmotor og 2 seter)

 

Acura:

 

RSX? (litt usikker, men tror den er grei)

 

Vauxhall:

 

Astra

 

Seat:

 

Leon (Alle modeller)

Og noen biler til som jeg ikke kommer på nå i farta.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha vis alle må kjøre med biler som koster mindre enn 500k ny i NORGE da sliter folk ass. Norge tar jo 4x så mye penger som andre land for foreks Ford Mustang Shelby GT500 som koster 3-400.000,-i USA mens den samme bilen koster 2mill i Norge.... så blir jo litt feil da, hvis alle skal kjøre Golf mk2 og Honda Civic...

 

min mening punktum!

1986 Mazda 626 jordebil

1969 Opel Rekord C 2d sedan, Azurblau, msw felger

No turbo shit, but still no real power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha vis alle må kjøre med biler som koster mindre enn 500k ny i NORGE da sliter folk ass. Norge tar jo 4x så mye penger som andre land for foreks Ford Mustang Shelby GT500 som koster 3-400.000,-i USA mens den samme bilen koster 2mill i Norge.... så blir jo litt feil da, hvis alle skal kjøre Golf mk2 og Honda Civic...

 

min mening punktum!

 

Mustang er ikke en touringcar, i hvertfall ikke en Shelby GT500, det er og blir en cruise bil. Er en grunn til at slike biler ikke brukes nevneverdig på bane. Og nei, jeg mener ikke at alle skal kjøre Civic eller Golf Mk II. Mye av de nevnte bilene er ikke å få tak i nye lenger da fabrikkene ikke produserer de lenger, og godt mulig at de kostet over 500k når de ble lansert, men det er ikke interresant. Hvis du ser på lista er det ganske mange biler å velge mellom. Jeg vil ikke ha med superbiler og muskelbiler i en touringcar klasse. Touringcar er ikke NASCAR, ei heller GT eller Le Mans series. Grunnen til at jeg i utgangspunktet nevnte det med bilpriser er at pris og ytelse ofte har en sammenheng, i tillegg til at det gir et intrykk av hvilke klasse og samfunnslag bilen hører hjemme i. Det som har vært brukt gjennom tidene i touringcar er jo nettopp biler som den berømte mannen i gata får kjøpt hos en forhandler dog for en noe rimeligere penge. Nevner for eks. Honda Accord, Alfa Romeo 156, Honda Civic, Ford Focus, Seat Leon, Bmw 320, Honda Integra, Seat Cordoba, Volvo C30, Volvo S40, Nissan Primera, Renault Laguna, Audi A4 (Med fwd i noen land og 4WD i noen land) med flere... Alt dette er relativt normale biler. Og skal det være touringcar er det denne type biler vi også bør bruke. Som vi har gjort fram til nå. Husk at flere av bilene i lista over kan bygges om til bakhjulstrekk og benyttes i touringcar løpene hvis noen ønsker det. Har ingenting i mot miks av fwd og rwd. Synes jeg har poengtert dette ganske så godt nå opp og ned i mente.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns de reglene som er nå passer bra slik som de er...

 

ikke:

  • awd
  • midt eller rear motor
  • under 4 seter
  • over PI 850

 

Midt og rear motor biler har som oftest bare 2 seter?

mulig det er noe jeg har glemt

 

er Honda Integra (DC2) lovlig men Acura Intega (DC2) ulovlig å bruke? RSX er jo DC5...

 

men... en ting vi kan ha som regel er at de må være under production som biltype (mener det var det det var....)

Sølv '00 S2000

Svart`98 ITR #1957 (solgt)

Svart Civic '92 Esi Hb (litt modda) NO go, NO show (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns de reglene som er nå passer bra slik som de er...

 

ikke:

  • awd
  • midt eller rear motor
  • under 4 seter
  • over PI 850

 

Midt og rear motor biler har som oftest bare 2 seter?

mulig det er noe jeg har glemt

 

er Honda Integra (DC2) lovlig men Acura Intega (DC2) ulovlig å bruke? RSX er jo DC5...

 

men... en ting vi kan ha som regel er at de må være under production som biltype (mener det var det det var....)

 

Akkurat hva som er forskjellen på Acura/Honda modellene aner jeg ingenting om. Men vil tro det er minimalt, så vil tro at begge skal kunne brukes. Biler med midtmotor har 2 seter ja, men Porsche 911 som har bakmontert motor har faktisk plass til et lite baksete. Forskjellen på midtmontert og bakmontert er at midtmontert motor sitter foran bakakslingen, mens en bakmontert sitter bak bakakslingen. Men i likhet med M3 og AMG Mercedes er Porsche 911 en GT bil og har ingenting i touringcar klassa å gjøre.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så nazi da! Du suger jo all gleden utav dette spillet!

 

Acura er forøvrig Honda i Usa. Akkurat som at Opel er Vauxhall i England.

 

Håper dere kan fortsette å operere med logiske regler.. Det å utelate en bil fordi den er dyr irl blir bare teit..

 

Hele greia med PI er jo nettopp det at en skal kunne bygge forskjellige biler og havne ca på samme sted ytelsesmessig! Vi trenger ikke 49393 tulleregler når skaperne av Forza 2 allerede har løst dette for oss!

 

Enkle regler som maks PI, hvilken ende som skal trekke osv er jo greit. Det er jo faktisk en ferdighet å lage en rask bil og. Hvis jeg vil kjøre M3 med PI850 bør ikke det forbys kun fordi enellerannen fyr har en forkjærlighet for Seat uten å nødvendigvis klare å få den rask nok.

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår