Gå til innhold

Forza touring car series SØNDAG kl 18,00

Ranger emnet


da9el

Anbefalte innlegg

Interessant ja, men tviler på at det blir no særlig bra EGENTLIG.

Det er mest pga AWD og deres fordel i starten. Er man god på tuning trenger man heller ikke så mye dekk som en FWD eller en RWD. Kutter vi ut awd, og samtidig kjører biler fra amerika og europa separat, så er jeg med. (Når xboxen får reparert seg så...)

 

Støtter den... (og dessverre er jeg i samme båt som Hoccy).

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 559
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men da må vi sette opp en helt ny garage igjenn også da. Blir enda mer biler.. "sukk" Blir det ikke for stor fordel for en viss type bil nå med litt mer åpne regler. Noe vil domminere. Hva med merke som er produsert i america å europa som ford?? Gå etter hvor den er laga i spille??

 

Vi bør startte opp en 4wd cup. Vi har ikke brukt å kjørt det så mye..

Og startte litt drift igjenn hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må vi sette opp en helt ny garage igjenn også da. Blir enda mer biler.. "sukk" Blir det ikke for stor fordel for en viss type bil nå med litt mer åpne regler. Noe vil domminere. Hva med merke som er produsert i america å europa som ford?? Gå etter hvor den er laga i spille??

 

Vi bør startte opp en 4wd cup. Vi har ikke brukt å kjørt det så mye..

Og startte litt drift igjenn hehe

 

Må vel ikke det? Bare få fatt i noen flere og litt annerledes biler? og siden vi kjører serier så er ikke disse ekstreme scoreboard-bilene noe særlig å bruke, så vi blir stor sett i de samme bilene, bare at alle er fra ett kontinent. jeg regner med at det blir restrictions i lobbyen.

 

Jeg er så klart med på 4wd cup :Devil:

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ikke det? Bare få fatt i noen flere og litt annerledes biler? og siden vi kjører serier så er ikke disse ekstreme scoreboard-bilene noe særlig å bruke, så vi blir stor sett i de samme bilene, bare at alle er fra ett kontinent. jeg regner med at det blir restrictions i lobbyen.

 

Jeg er så klart med på 4wd cup :Devil:

 

I touringserien har det jo vært både japansk, europeisk og amerikansk. Dodgen til Hoccy og Focusen er av amerikansk type, Opelen til Daniel er Europeisk og Civicen min japansk. Det har jo fungert veldig bra.

 

Men kan jo godt sette opp serier med kun europeisk, kun amerikansk og kun asiatisk. De fleste av oss har vel en bil fra hvert kontinent klar allerede tenker jeg.

 

Enig i at vi må få i gang en 4WD cup også. Har flere biler klar allerede.

 

Men står fortsatt på det jeg sa ang. blanding av fwd og rwd, hvis vi skal ha det. At for eks. en M3 er en Grand Turismo bil og ikke en touring bil, og dermed ikke bør være med. Porsche 911 har jo et lite baksete den også, i hvertfall de litt eldre 911, så strengt tatt skal den kunne være med. Ikke like sikker på 996 og 997. Bilene som brukes i touringcar racing er jo helt vanlige familiebiler som de aller fleste har råd til å kjøpe hos en forhandler, riktig nok i en "snillere" utgave men...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det, så er det en RWD\FWD klasse og AWD klasse.

Men kan jo alltid sette opp en liste av biler som ikke er lovlig og er litt i tvil på om dem burde være med.

 

Bmw' har jo og er jo med i wtcc enda, så om den ikke skal bli med så må vi sette litt strengere regler og?? Eller hur?? For meg er det grett. Blir for mye pirk pirk til slutt, ikke bra det. Det var kanskje vanlig e46 og e92 biler, ikke gtr som han kanskje brukte i løpet på ringen??

 

Kan bli litt mye og forholde seg til litt mindre erfarende sjåfører, vanskel og å følge med alt. Så kanskje dem ikke synnst det blir så gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reglene ang biltype er greie...bilen skal være a850 å me minst 4 fullverdige seter...dette gjelder begge klassene....

 

eksempel på biltype som ikke er godtatt er små sportsbiler som:

lotus elise..

opel speedster..

toyota mr2

osv osv

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener M3'n har litt for mye pulver og litt for bra kjøreegenskaper i forhold til fler av de andre bakhjulstrekkerne jeg har prøvd. Derfor mener jeg at den ikke bør være med i en touringklasse. Evt. kan jo kjøre en ren M3 cup også da? Hadde det vært 320 eller 325 så hadde det vært greit, men ikke M3. Hva med å sette en øvre effektgrense på for eks. 420Hk/315kW. Bør kunne klare å få til en bil med PI 850 innenfor det. Mulig en M3 ville vært mer passende for serien da? Nå er boxen min i ustand så jeg får ikke testet det. Enesten måten å finne ut av det på er i grunnen å teste bilene opp mot hverandre slik jeg og Daniel gjorde her om dagen. Vil fort se om noen biler blir veldig overlegne i forhold til resten av bilene på den måten. Et setup kan også ha veldig mye å si, civicen har blitt opptil 5 sek raskere per runde på de fleste banene med det setupet jeg har nå i forhold til standardsetupet.

 

Kan fort bli mye regler å forholde seg til, fullstendig klar over det. Men målet er vel å ha så like biler som mulig?

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha like biler der en kun kan modifisere setup?

 

Det blir fort litt.. Mye regler å forholde seg til. For folk som vil ha det moro mener jeg.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha like biler der en kun kan modifisere setup?

 

Det blir fort litt.. Mye regler å forholde seg til. For folk som vil ha det moro mener jeg.

 

Nja... da må det i såfall bli rene merkecuper. Spørs hvor moro folk synes det er da.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha like biler der en kun kan modifisere setup?

 

Det blir fort litt.. Mye regler å forholde seg til. For folk som vil ha det moro mener jeg.

 

 

Helt enig, nå begynner reglene å bli så mange at vi like godt kan kjøre samme bil, folk vil jo ha bilene likest mulig så det er vel det beste. Feks (kun forslag)

RWD = Honda Mugen S2000

FWD = VW Golf GTI 2006

AWD = 1993 Nissan skyline GT-R V-spec

 

Fullt forza kitt + full vektreduksjon og race dekk, resten er fritt men max 850pi

 

Vi kunne feks plukke ut 5-10 biler til de forskjellige klassene for å få LITT å velge mellom.

 

Selv syns jeg det er morsommere med flere forskjellig biler og jeg syns reglene er greie som vi har hatt dem jeg men...

 

 

Evt. kjøre R4, ganske tøff klasse det som går ganske bra, R4 har både RWD og AWD ingen FWD da.

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... forsåvidt...

 

Synes det har fungert veldig bra slik det har vært til nå, spesielt når alle kjører fwd. Men når det har vært blanding av fwd og rwd har det noen ganger dukket opp noen biler som tilfredstiller reglene, men likevel disse er jo biler som brukes i DTM eller GT (Gran Turismo) racing, riktignok sterkt modifisert. Dette er ikke touringcars, da de bilene som brukes i "standardbil" racing rundt om i europa spesielt er biler som alle har en prislapp på under 500 000 i forhandlerutgave, eller som jeg sa tidligere - biler som alle og enhver kan ha råd til å kjøpe ny hos en forhandler. Og skal vi ha det som en touringcar klasse er det disse bilene vi bør holde oss til. Kan jo godt starte opp en Forza GT klasse også hvis noen ønsker det... Da for eks. i S klassen med maks PI 998, der P911, F430, BMW M3 og den type biler blir brukt, som et lite forslag.

 

Altså...

 

F-TC - A850 biler med FWD eller RWD - men "folkebiler" (Som i dag med elektroniske hjelpemidler)

 

Golf GTI Mk II, IV og V, Corrado, Honda Civic (alle modeller), Integra (alle modeller), Ford Focus (Alle modeller), Dodge SRT4 (alle modeller), "Opel" Astra (Alle modeller), Seat Leon (Alle modeller), Renault Clio (Ikke Clio V6, da den har midtstilt motor og 2 seter), Peugeot 307? (Litt usikker om den bare er i S2000 med 4WD)

 

De jeg kommer på i farta..

 

F-4WD - A850 med 4WD (Kan fort ende opp med "dyre" biler der, Audi S og RS for eks. er ikke akkurat gratis)(Ingen elektroniske hjelpemidler tillatt)

 

F-GT - S998 - Fritt frem i valg av RWD bil (Ingen elektroniske hjelpemidler tillatt) + Evt en 4WD klasse.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke er helt inne i hvilke biler som brukes i de forskjellige klassene så det blir veldig vansklig å vite hvilkne biler som er lovlig å bruke. det hadde vært veldig fint om noen kunne lage en liste over de bilene vi kan bruke.

 

For å gjøre ting enklere syns jeg vi kan forstette med de enkle touringcar reglene vi har nå og hadde vi fått en liste over biler vi kan bruke hadde det vært supert.

Jeg syns vi skal forstette med kun rwd og fwd å droppe awd og sef kjøre rwd og fwd seperat.

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår