Gå til innhold

Fiesta MK1 1,1L - reim eller kjede?


stian90

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
Reim?????

 

1.1 er en kent-motor og disse er støtstagsmotorer, dvs at det er hverken kjede eller reim. Eneste reima du finner i en slik Fiesta er enten viftereima eller reima bak rattet... ;)

 

Det forklarer den rolige, kultiverte gangen, den fremragende gassresponsen og de sjokkerende ytelsene :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

De kan gå helt ok og da, hadde for mange år siden en 1980 1.3 S , Grenrør, dobel Weber. Var faktisk mange GTIèr som slett med å holde den opp til ca 120..Denne hadde Kent motor ...er og riktig at disse gamle 1.1 og 1.3 liters motorene var såkalt støtstag , samme motorblokk har vel sitti i ford siden Anglia , escort, cortina etc siden begynnelsen av 1960... Er nok bare reima bak rattet og til dynamo/vannpumpe i Fiesta . Var vel el.vifte ...

1983 VW Golf GTI Cabriolet Prosjekt

1998 MB E280 4-mat Elegance Familiebilen

2008 MB Vito 115 CDI 4x4 Jobbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår