Bujk1 Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Har nettopp kjøpt meg en ny bruktbil, Citroen C5 2001 modell. Har kjørt i noen dager og hadde mistanke om at bilen hadde slitt clutch. Clutchen begynner først og ta de siste par centimeterene på pedalen i det den er på vei ut. Har prøvd å sette bilen i 3 gir, og sluppet clutchen sakte ut, da stoppet motoren. Er clutchen på bilen min slitt eller kan det være noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Sett bilen i høyeste gir, hold litt gass 12-1500rpm, slipp clutch samtidig som bremsa holdes inne.. Kveles den da, er clutchen god.. Detta var et tips vi fikk av læreren da jeg gikk vk1 kjøretøy. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bujk1 Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Vet du om det går ann å justere clutchen sånn at den tar tidligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bujk1 Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Går det også evt. ann å "smøre" clutchen? Clutchen "knirker" også litt i det clutchen tar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Går det også evt. ann å "smøre" clutchen? Clutchen "knirker" også litt i det clutchen tar. Det er mest sansynlig at det er clutchpedalen som knirker der den er opplagret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Vel, når clutchen blir SKIKKELIG slitt, vil den begynne og slure når du kjører :) Husker en gammel, røten volvo til en kompis; måtte ha kirurgisk kontroll over gassen, for mye eller for lite så bare dro du opp på turtallet, men ingen krefter ut til hjula :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Clutchen skal ikke ha smøring :P Det er bare waieren, og de greiene der som bør smøres. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Vet du om det går ann å justere clutchen sånn at den tar tidligere? Vet ikke om det er vaier eller hydraulisk clutch på disse bilene, hvis det er vaier er svaret ja. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bujk1 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Vet ikke om det er vaier eller hydraulisk clutch på disse bilene, hvis det er vaier er svaret ja. Si det er vaier, kan jeg evt. smøre det selv? Noen som vet om det går ann å justere clutchen sånn at den tar tidligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Noen som vet om det går ann å justere clutchen sånn at den tar tidligere? På noen biler kan en gjøre det, men vet ikke hvordan det er med Citåtrø (har skrudd veldig lite på slike og da var det eldre utgave). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Vil tro at det er hydraulisk selvjusterende clutch, men har ikke så god greie på franske biler så ikke skyt meg vis det er feil. I såfall kan det godt vere clutchen normalt tar langt ute på denne type bil. hører du om knirkingen er fra området rundt pedalen eller under bilen? Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inge1 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 denne har hydraulisk clutch. så ingen justering... men om du ikke klarer å få den til å slure, så er det heller ikke noe å tenke på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bujk1 Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Vil tro at det er hydraulisk selvjusterende clutch, men har ikke så god greie på franske biler så ikke skyt meg vis det er feil.I såfall kan det godt vere clutchen normalt tar langt ute på denne type bil. hører du om knirkingen er fra området rundt pedalen eller under bilen? Det er knirking fra området rundt pedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 i alle mine peugeoter har clutsen tatt langt ute ogdå på de 3 citroenene som mine kolegaer har. så det er nok typisk fransk. i motsettning til den andre bilen min suzuki grand vitara tar den helt inne. men man lærer å leve med det... Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Det er knirking fra området rundt pedalen. Klin på litt smørefett i opphenget til pedalen. Hvis det er wire til klutsjen, så strammer du den omtrent som en sykkelbrems. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg