Gå til innhold

mest effektive rubbe midlet?

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

åssen farge er denne bilen du skal rubbe?

du kan ikke bare rubbe i vildens sky, er det mørk farge, rødt osv??

hvis du tar for hardt i kan du få stygge kjøregater som synes i solskinnet.

Det sikreste er å kjøre FineCut fra Laghera og harde puter på jevn og passe hastighet. Og pollere over. Tilslutt kan du kjøre over med Lakkforseiling.

Er bilen lys, sølgrå, hvit, osv kan du bruke CutBack fra ChemSmart pluss litt vann for oxo pollere-lakkforseilet.

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

åssen farge er denne bilen du skal rubbe?

du kan ikke bare rubbe i vildens sky, er det mørk farge, rødt osv??

hvis du tar for hardt i kan du få stygge kjøregater som synes i solskinnet.

Det sikreste er å kjøre FineCut fra Laghera og harde puter på jevn og passe hastighet. Og pollere over. Tilslutt kan du kjøre over med Lakkforseiling.

Er bilen lys, sølgrå, hvit, osv kan du bruke CutBack fra ChemSmart pluss litt vann for oxo pollere-lakkforseilet.

 

Du er vel tilfeldigvis ikke bilklargjører?

 

Det er da vel likegyldig hvilken farge bilen har....eneste store forskjellen mellom lys og mørk farge er at kjørespor/hologrammer synes mye bedre på mørke farger. Dette er som kjent en ulempe for de "useriøse" i bransjen som jobber under prinsippet "tid er penger".

 

Hvis du skal fjerne en ripe som er f.eks 4 micron dyp, så må du fjerne 4 micron med lakk uansett om bilen er hvit, gul, sort eller rød. Og må man bruke de groveste produktene med de groveste putene blir det nok kjørespor/hologrammer som uansett må fjernes med finere kombinasjon av produkt+pad, uavhengig om bilen er lys eller mørk. Eneste store forskjeller på lakk er om den er myk, hard eller midt imellom.

 

En myk lakk trenger ikke like "hard" kombo som en hard lakk for å korrigere riper, mens på en myk lakk bør man velge en ekstra myk pute til siste steg av poleringen for å unngå kjørespor/hologrammer etc. etc......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha: Jo jeg er bilklargjører.

 

Og hvis du har noe peiling på rubbing/pollering så kan du ikke

komme med noe så usaklig dritt som at det er "likegyldig" hvordan farge bilen har, du kan ikke grise rubbe en bil, uansett hvor mange ganger du skal rubbe over i etterkant.

 

Kjøregater som ikke synes på bilene dine kommer sikkert av at du bruker en dritt polish som er full av silicon og da blir bilen blank og fin, men etter 2-3 vask kommer kjøregatene frem.

 

Har du svart bil, rød, blå pluss andre klare farger osv som er de værste fargene så må det brukes mildere rubbing. grå, sølv, hvit osv kan kjøres hardere for kjøregater ikke synes.

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er opptatt av at resultatet skal være bra sjekker for kjørespor og hologrammer selv om bilen er sølv/hvit! For de er der - de er bare ikke så tydelige som på mørke biler.

Å påstå at andre ikke har peiling på polering (som noen tydeligvis ikke engang kan stave riktig) med bakgrunn i at de mener at man skal gjøre en skikkelig jobb uansett farge, blir ganske dumt spør du meg.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og hvis du har noe peiling på rubbing/pollering så kan du ikke

komme med noe så usaklig dritt som at det er "likegyldig" hvordan farge bilen har, du kan ikke grise rubbe en bil, uansett hvor mange ganger du skal rubbe over i etterkant."

 

Jaha...kan du vennligst forklare?

 

Man rubber til ripene/defektene man ønsker å fjerne er borte, uansett hvilken farge bilen har...."griserubbe"????

Jeg har da rubbet de fleste farger med utallige kombinasjoner av pad`s, ullputer og tilgjengelige produkter.

 

 

"Kjøregater som ikke synes på bilene dine kommer sikkert av at du bruker en dritt polish som er full av silicon og da blir bilen blank og fin, men etter 2-3 vask kommer kjøregatene frem."

 

Etter polish går man over bilen med en kontrollspray evt. en blanding av isopropanol og destillert vann for å fjerne alle oljer etter polish og kontrollere lakken for kjørespor/hologrammer. Alle polisher inneholder silicon eller andre oljer som vil ligge igjen på lakken, og da naturligvis dekke over evt. riper og kjørespor/hologrammer. Dette vil også gi bedre feste for voks eller sealer.

 

"Har du svart bil, rød, blå pluss andre klare farger osv som er de værste fargene så må det brukes mildere rubbing. grå, sølv, hvit osv kan kjøres hardere for kjøregater ikke synes."

 

Man velger da produkt+pad utifra hvor hard lakken er, og hvor grove defekter man skal fjerne....

 

Å ja....jeg har skjønt for leeenge siden at du er bilklargjører..........Hvordan? Jo, du er frekk og du aner ikke hva du prater om.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde bare å svare på det den stakkaren spørte om, men det er jo så jævlig mange lavpanna idioter her inne at det halve kunne vært nok. Vi driver med det beste bilpleie firmaet på østlandet, og de to som har jobbet der lengst her jobbet 15 og 8 år, og de har vært borti den driten dere kaller bra bilpleie produkter. og jeg har sett forskjell på dette "supre" greiene dere tilber som heter Meguiar's. Og sikkelig produkter. Men siden det bare er amatører her så får dere bare kose dere. Jeg får bilene mine blanke og ikke skamrubbet.

 

Fuck off idioter

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde bare å svare på det den stakkaren spørte om, men det er jo så jævlig mange lavpanna idioter her inne at det halve kunne vært nok. Vi driver med det beste bilpleie firmaet på østlandet, og de to som har jobbet der lengst her jobbet 15 og 8 år, og de har vært borti den driten dere kaller bra bilpleie produkter. og jeg har sett forskjell på dette "supre" greiene dere tilber som heter Meguiar's. Og sikkelig produkter. Men siden det bare er amatører her så får dere bare kose dere. Jeg får bilene mine blanke og ikke skamrubbet.

 

Fuck off idioter

 

Ikke er du saklig, ikke kan du argumentere for det du sier, du/dere driver det beste(???) bilpleiefirmaet på østlandet.....

 

Håper for din del at du ikke nevner navn her, for det er på ingen måte god reklame for et bilpleiefirma.

 

Jeg bruker produkter fra Meguiars, 3M, Pinnacle, Chemicalguys, Menzerna, DP, Scholl, sonus, Optimum og sikkert noen flere.

 

Hvordan kan du som ikke har prøvd det som er av produkter på markedet, si at det er bare dritt?

 

Fordi noen gamlinger på jobben sier det er bra......

 

Så det du sier er at hvis jeg leverer inn f.eks en sort Toyota med myk "miljølakk", og en sort Audi med typisk steinhard VAG (keramisk)klarlakk, så hadde du brukt samme kombinasjon av pad+produkt på begge bilene fordi de er sort?????

 

Skjønner du tegninga??

 

Så i mine øyne er det likegyldig hva du har sett og ikke sett når du fan ikke forstår hva du selv sier engang....men siden vi er amatører og du proff, kan du jo registrere deg på Detailersclub.no og fortsette diskusjonen med oss der inne, og samtidig lære bort noen triks til noen av landets dyktigste bilpleiere.........(jeg sier på ingen måte at jeg er proff, men der sitter det veldig mange med MYE kunnskap)

 

Og kan du være så snill og forklare følgende utsagn: "du kan ikke grise rubbe en bil, uansett hvor mange ganger du skal rubbe over i etterkant"???

 

Du rubber til ripene/defektene er borte, så går du over til en polish for å fjerne kjørespor.....uansett om bilen er hvit, sølv, sort eller rød....

 

Du trenger egentlig ikke komme med flere svar hvis det blir av samme kaliber som de forrige......jeg har rett, du har feil, jeg er flink, det er ikke du osv osv. når du fan ikke kan begrunne det du sier......IDIOT.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra Deep Shine har mest filler i seg, (hvis du ikke skal gå over med en mildere polish etter Meg's 105) så den vil være mest effektiv mot eventuelle kjørespor. Men det er nesten ingen beskyttelse i den..

Tech Wax har ikke fullt så mye filler, men beskytter adskillig bedre.

 

Hvilken av disse som vil gi det beste umiddelbare resultatet er vanskelig å si, med mindre du skal gå etter med en polish som f.eks Meg's 80 først? For det kan garantert lønne seg, siden Meg's 105 er såpass effektiv at du som regel vil få kjørespor/hologrammer..

 

Jeg vil anbefale deg å lese denne guiden før du går igang, så sparer du fort litt tid (og eventuelle skader) og får et bedre resultat :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår