Revolvo Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 hei. leste d nye gatebilbladet her om dagen og ble veldig forundret over en artikkel som stod der. d står at et firma som heter novitec rosso har utviklet et kompressorkitt til ferraris 599. vet ikke fakta men tipper den bilen har 5-6oo hk.. disse kompressorene skal pumpe 3,9 bar!! men alikevel får ikke v12 motoren mer enn 800 hk. er dette et realistisk trykk selv for en så ekstrem motor? og ville den ikke i teorien fått mye mer power? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 3.9 bar? Absolutt eller relativt trykk? Suspekt.. Dobbler du lufttrykket skal du teoretisk sett doble effekten (men det er ikke slik i praksis). Lader du en 2 liter med 1 bar så skal motoren "se" ut som 4 liter. Er så mye hk jippo rundt at ingenting forundrer meg lenger. Masse hk er ikke alltid det beste. En god dreiemomentkurve har også mye å si. F.eks Polly motorsport bruker turbo OG kompressor på bilen sin for å få en finere dreiemomentkurve. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 V12 trenger en del luft, men E30 BIG her på forumet kjører vel ikke med 3.9bar - Og han har vel en del hk ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 her er d en v12 på rundt 6 liter som skal ha 2 kompressorer.. så mye luft"trykk" trenger den vel egentlig ikke.. om d er absolutt eller relativt står d ingenting om. ser jo de som kjører de mest ekstreme "gate-drag" biler kjører med trykk opp mot 3 bar, men har aldri hørt om så mye som 3,9 bar! tror egentlig ikke noe på d... fikk 823nm btw... Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Trykk og hvor mye luft som levers er to forskjellige ting. Trykk forteller deg egentlig veldig lite om hva slags effekt det er. Men det er et tema for seg selv. Her er det vel bare snakk om en skrivefeil fra Gatebil Magazinet. Googler du litt finner du sikkert det egentlige ladetrykket. Tipper 0.4bar er nærmere sannheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 Boost: 0,39 bar. http://www.rsportscars.com/ferrari/novitec-rosso-ferrari-599-gtb/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.