Gå til innhold

bytte varmeaparat

Ranger emnet


martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

har akkurat bytta på min 760 hvis du titter inn på pasasjersiden i bilen helt nederst til høyre på dashen skal det være en liten kupel med noen selv borrende skruer er vel 5-6 skruer der. skrur ut disse, ut med vifta. se på vifta og finn serie nr eller bosch nr og send en mail til bcb.no. burde ha noe silikon når du monterer den nye vifta for at det skal bli orndlig tett. men du kan jo også teste vifta utenfor bilen for jeg vet at bryteren har en tendens til å takke for seg. er ikke store jobben og vanskelig er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat bytta på min 760 hvis du titter inn på pasasjersiden i bilen helt nederst til høyre på dashen skal det være en liten kupel med noen selv borrende skruer er vel 5-6 skruer der. skrur ut disse, ut med vifta. se på vifta og finn serie nr eller bosch nr og send en mail til bcb.no. burde ha noe silikon når du monterer den nye vifta for at det skal bli orndlig tett. men du kan jo også teste vifta utenfor bilen for jeg vet at bryteren har en tendens til å takke for seg. er ikke store jobben og vanskelig er det ikke

 

er ikkje vifta men registret som vannet går inni, den lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri byttet register på mine biler, men har titta en del oppi der, og for meg ser det ganske greit ut. Du må riktig nok ut med hanskerommet, og dekselet under hanskerommet, også må du av med dekselet over pedalene på førersiden.

 

Da skal du ha grei tilgang til slangene inn på registeret fra førersiden, og kanalene rundt denne på passasjer-siden.... og til info sier haynes manualen at det hele skal være mulig å bytte med disse lukene fjernet. :)

 

Edit; Ja, klart det blir trangt...smidige fingre må til ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri byttet register på mine biler, men har titta en del oppi der, og for meg ser det ganske greit ut. Du må riktig nok ut med hanskerommet, og dekselet under hanskerommet, også må du av med dekselet over pedalene på førersiden.

 

Da skal du ha grei tilgang til slangene inn på registeret fra førersiden, og kanalene rundt denne på passasjer-siden.... og til info sier haynes manualen at det hele skal være mulig å bytte med disse lukene fjernet. :)

 

Edit; Ja, klart det blir trangt...smidige fingre må til ;)

 

hmmmm jaja, blir en kald jobb men bedre med noen kalde dager enn en vinter uten varme i bilen=( hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj...kald-skruing er det værste som er, da er du minst fleksibel. Bytte dør-mekanisme i -15c....kjennte ikke at jeg blødde som faen av lillefinger'n før jeg så blodflekken på dørterskelen. definitivt IKKE bra.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta varmeapparat i corollaen jeg hadde en gang... mye deksler og mange skruer som måtte av. Men slett ikke vanskelig, må bare være nøyaktig og legge merke til hva som skal hvor. Tålmodighet er vel et viktig stikkord her.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg vet. Men en vifteovn på full guffe inni bilen når du jobber, det gjør underverker. Sist jeg kobla anlegg på vinteren, hadde jeg en 3kw vifteovn i passasjersetet, og det ble fin temp etterhvert :) bare pass på så du ikke setter fyr på noe.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

litt seint å svar kansje, men om du skal ut med hele aparatet, må du ta av den plata. der er det et stag på ca 25cm som ligge over innsuget til v.a., med to bolter i, som trekker v.a. opp sånn at pakningen der ligger i press mot karosseriet..om du tar av denne, pass på at du legger den på rette veien igjen, hvis ikke blir det lekasje, fant jeg ut:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår