Gå til innhold

Volvo FH16 gjenom rasbru *Video*

Ranger emnet


Peugeot-406

Anbefalte innlegg

Sikker på at skapet på bilen er 4.37? Mener å huske at de aller fleste Veøy bilene (med Bussbygg skap) er +/- 4,15 m.

 

Men slike underganger går greit. Jeg kjørte med min forrige bil som var 4,27 (når den var ny, men var fullasta så den var litt lavere) til sunndalsøra, og det gikk helt fint.

 

Semien jeg kjører er 4.07 høy i forveggen på tralla, men den går likevel under 3,90 underganger og slikt. Skal være en solid sikkerhetsmargin.

BMW E46 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den største bilen veøy vest har, og ja, jeg er sikker på at den er ca. 4,37m.. De kjører da under i 90 med 4,25m bilene di har, god klaring, og det går fint.

 

4,27m ja, er jo bare 0,7 "for høy" da, og uansett er brua høyere på innersia enn på yttersia, fordi tunnelltaket haller oppover.

 

Vi kjørte på yttersia(mot oppdal), der er det lavest.

 

Solid margin er det ja, men det er forskjeller på bruer og hvor stor marginen er. Og som du ser av filmen er det ikke mange hårstråene du skal legge i mellom ! Tenk deg 90 i gjennom da, også gynger det litt/spretter.. Da tror jeg du skal sjekke taket på skapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener en kompis sa til meg engang at hang en tlf kabel eller no lavere enn 4.15 var det bare å kjøre den ned...hehe..men det kan nok ikke stemme ser jeg! hva er den høyda vet dere? jeg kjørte da silovogn og sleit litt...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at på alle offentlige høydemerkinger på veien har du 20cm margin å gå på! er broa merket 4.20 har du værtfall 4.40 klaring! i tilleg senker deg bilen din garantert 10-15cm på lufta og vips! du kan ha 100 under der;!)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt under 4,5 ska ver merket, kabler ilufta er neppe så lave over trafikert veg.

 

hehe jeg er mest forundret over at den bilen der er 4.40 høy! det hørtes veldig merkelig ut med tanke på at det er en skapbil.

 

Men joda.. du finner kabler godt under 4m også på veien! jeg reiv ned en jævel med sensor i pasasjer setet da jeg hadde oppkjøring på lastebil! var ikke merket.. jeg tenkte at det så lavt ut men gassa på for det;) smalt som faen pga strømmen i ledninga;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at skapet på bilen er 4.37? Mener å huske at de aller fleste Veøy bilene (med Bussbygg skap) er +/- 4,15 m.

 

Men slike underganger går greit. Jeg kjørte med min forrige bil som var 4,27 (når den var ny, men var fullasta så den var litt lavere) til sunndalsøra, og det gikk helt fint.

 

Semien jeg kjører er 4.07 høy i forveggen på tralla, men den går likevel under 3,90 underganger og slikt. Skal være en solid sikkerhetsmargin.

 

Akkurat det jeg mener også! den bilen er I K K E 4.37 høy!

Det er usannsynlig høyt for et skapbygg! hvor tror du den bilen kommer frem da?! gjennomsnitli bru i norge er jo 4.20høy;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg mener også! den bilen er I K K E 4.37 høy!

Det er usannsynlig høyt for et skapbygg! hvor tror du den bilen kommer frem da?! gjennomsnitli bru i norge er jo 4.20høy;)

 

Det sies at den var 4.34 med 275 dekk.. Nå er det 295 tror jeg.. å de bygger 2-3 cm ekstra.. så det vil si at den er ca. 4.37..

 

Uansett er det en volumbil. Stor innvendig høyde for å kunne laste glamox på tur til Oslo og spritpaller på bommer og frukt/blomster under der igjen på tur til kr.sund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår