Gå til innhold

Bøttestoler og 4-punkts - festing

Ranger emnet

seruka

Anbefalte innlegg

NEI! (beklager skrikinga men det er faktisk viktig..)

Du kan ikke feste de rett bak stolen på gulvet. gjør er du sikker på og knuse ryggen din i en kollisjon. husker ikke hva det kalles men det har noe med at rygg søylen blir trykket sammen..

les fra punkt 8 og utover

http://bilsport.no/uploads/sikkerhetsbestemmelser_ra_ha.pdf

Og foresten, Om du skal ha det på veien på skilt så MÅ du ha 3 punkt sele eller orgianl selen om du vil, både på biler registret før og etter 2004..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Men den orginale 3 punkten MÅ være der. og om politi mannen som stopper deg er VRANG så får du bot om du bruker 4 punkt sele fordi 3 punkt sele er den eneste lovlige og godkjente selen i norge etter 2004. Orginal 2 punkt midje belte i midtre sete bak er selvsagt godkjent på biler registret før 2004, så vidt jeg vet er det heller ikke levert biler med 2 punkt midje belte baki etter 2004.

nisseland sa vi i kor..

Alternativer er og få seg en lisens for deltagelse i løp i regi av norsk motorsport forbund og så bygge bil etter den jeg linka til. Fremdeles så står statens veivesen i veien virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... så lenge gatebil, eller var det max power. Neimen ikke sikker jeg. ikke skriver svada på de sidene de har/hadde bakerst i bladet med info om sånne godkjennings spørsmål så stemmer det jeg har skrevet sånn ca. ordrett er det ikke men ganske riktig.

Sjekker kilden min i morgen da jeg ikke har bladet hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært nøye når du fikser detta. og om du kjører med sånne som rallyfolket bruker så er det bedre å kjøre med den konstant stramt enn å ha litt slark, blir beltene sånn at dem slakker seg litt selv så lever dem med en gang, jeg kjørte løp hvor dette skjedde og jeg går nå til kiroprakter 2 ganger i mnd. hadde dem bare vært stramme så hadde det gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider