seruka Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Hei! Jeg har sett folk som har hatt 4 bøttestoler i bilen, og hatt 4-punkts, iallefall framme. Hvordan festes de framme egentlig? Skal ikke 4-punkts egentlig ha feste der baksetene er? Siter 97'VW Passat 1.8T 150HK 96'Peugeot 605 2.0T 150HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Du kan jo lage egne fester, ikke noe problem. Så kan du få dem akkurat hvor du vil :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seruka Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Så jeg kan ha de rett bak stolen om så, bare de er feste forsvarlig i gulvet da? Siter 97'VW Passat 1.8T 150HK 96'Peugeot 605 2.0T 150HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 NEI! (beklager skrikinga men det er faktisk viktig..) Du kan ikke feste de rett bak stolen på gulvet. gjør er du sikker på og knuse ryggen din i en kollisjon. husker ikke hva det kalles men det har noe med at rygg søylen blir trykket sammen.. les fra punkt 8 og utover http://bilsport.no/uploads/sikkerhetsbestemmelser_ra_ha.pdf Og foresten, Om du skal ha det på veien på skilt så MÅ du ha 3 punkt sele eller orgianl selen om du vil, både på biler registret før og etter 2004.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seruka Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Folk har vel 4-punkt i biler på skilt? Siter 97'VW Passat 1.8T 150HK 96'Peugeot 605 2.0T 150HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Ja, Men den orginale 3 punkten MÅ være der. og om politi mannen som stopper deg er VRANG så får du bot om du bruker 4 punkt sele fordi 3 punkt sele er den eneste lovlige og godkjente selen i norge etter 2004. Orginal 2 punkt midje belte i midtre sete bak er selvsagt godkjent på biler registret før 2004, så vidt jeg vet er det heller ikke levert biler med 2 punkt midje belte baki etter 2004. nisseland sa vi i kor.. Alternativer er og få seg en lisens for deltagelse i løp i regi av norsk motorsport forbund og så bygge bil etter den jeg linka til. Fremdeles så står statens veivesen i veien virker det som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Er du helt sikker på dette? For du får da godkjente 4-punkts belter for veibruk? Disse er 2" og har den store røde trykkutløseren istedenfor vriutløseren du finner på løpsbeltene. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 tja... så lenge gatebil, eller var det max power. Neimen ikke sikker jeg. ikke skriver svada på de sidene de har/hadde bakerst i bladet med info om sånne godkjennings spørsmål så stemmer det jeg har skrevet sånn ca. ordrett er det ikke men ganske riktig. Sjekker kilden min i morgen da jeg ikke har bladet hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Stemmer det her. Den eksakte datoen er 1 oktober. Lese kjøretøyforskriften kan dere gjøre selv, om det eventuelt finnes noen unntak. For 4 punkts belte er nevnt i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 vært nøye når du fikser detta. og om du kjører med sånne som rallyfolket bruker så er det bedre å kjøre med den konstant stramt enn å ha litt slark, blir beltene sånn at dem slakker seg litt selv så lever dem med en gang, jeg kjørte løp hvor dette skjedde og jeg går nå til kiroprakter 2 ganger i mnd. hadde dem bare vært stramme så hadde det gått fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zebbe91 Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 sveis veltebur i bilen, da får du feste selen i det. Registrer bilen som både gatebil og banebil. Selene må selfølgelig være godkjent. "mye arbeid dette." Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg