Gå til innhold

Kast i bremseskive h. framme.

Ranger emnet


staljin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har for 2 år siden byttet hjullager på h. side framme på min VW Vento 1995. Etter det har jeg gjentate ganger hatt kast i skive på h. side. Har byttet skivene 4 ganger de siste 2 årene. Brukte Biltema delene, men den siste skivene har jeg kjøpt fra Brembo. De har holdt i 6 mnd. og nå er det på an igjen.

 

Hva som kan være årsak til at dette skjer. Er det den hjullager(Biltema) som kan være et problem? Bør jeg bytte den neste gang jeg bytter skivene?

 

Takker.

 

 

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei,

 

Det er faktisk Brembo bremseskiver som sitter på bilen akkurat nå. De har ikke vart noe lengre enn Biltema sine skiver. Skal nok ta og skifte alle deler på kaliperne etter hvert. Bilen skal inn på EU kontroll i Avgust.

 

Er ikke så voldsomt teknisk av meg, men hva er navet? Kna noen poste et bildet? Takker.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er faktisk Brembo bremseskiver som sitter på bilen akkurat nå. De har ikke vart noe lengre enn Biltema sine skiver. Skal nok ta og skifte alle deler på kaliperne etter hvert. Bilen skal inn på EU kontroll i Avgust.

 

Er ikke så voldsomt teknisk av meg, men hva er navet? Kna noen poste et bildet? Takker.

 

Staljin

 

Drivakslingen går gjennom navet, forøvrig også hjullageret som du også har skiftet.

På din bil ser det ca. slik ut:

 

mk2%20hub.jpg

 

Dette er da nav for biler uten ABS

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei,

 

En liten oppdatering. Fikk tatt på nye glidere på h. side, men det hjalp ikke. Bremse skive på h. side er definitivt varmere enn på v. side. Satt på nybalanserte 185/65 R14 sommer dekk. Rattet rister over 80. Hadde ikke det problemet med for 3 år siden balanserte vinterdekk 175/65 R14.

 

Kan skeiv nav føre til at bremseskive varmes opp og at det blir kast i sekk/felger?

 

Takker

 

staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Nei det tror jeg ikke. Tok nav av selv og leverte den inn hos "bimekaniker" dvs. de som driver med garasje utleie i Bergen og hjelper folk med sånne små tink. De hadde presse så jeg trodde de viste hva de drev med, men jeg kan si deg at de slet med å få den hjullager ut. Mistenker at det er deres feil det.

 

Skal ta en tit på den naven i neste uke.

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår