Gå til innhold

Den ganske maskuline, men koselige tråden for SAAB. (Offtopictråden for Saab)

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Dere kan bare komme ut av skapet dere også, gutter. helt greit det.

 

 

Forresten, eneste saaaaab som er kul er aero eller viggen. Dermed basta

 

Så da liker du 900, 9000, 9-3 og 9-5? Du skjønner, alle kom i aero-utgave ^^

 

9-3 er eneste "Viggen".

 

Adivass, og si at en orginal 9000 ligger som "limt" på veien var vel og dra den litt langt? Først etter 40/40 senk, bilstein dempere og lavprofilsdekk kan min bil begynne og nærme seg noe sånt.

 

Elgen, sier meg enig med deg. Ford er for andre folk.

 

Temur, viggen er elsk. Den farga, og den stylinga. Rawr. Hirsch leverte jo også et 320 hk kit til Viggen. Sparker sikkert GODT i fra. Er jo en kar her som har en viggen med det kittet og 19" BBS felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har hatt snaab 900 t16, morsom bil, men var litt farlig i utganger av svingene når turbotrykket kom for fullt..:) men morsom bil, helt klart til å være forhjulstrekk, men solgte den da fwd ikke er noe for meg.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er dum..Men første gang jeg lånte saab 9000, så forklarte ikke eieren om startsperre, og jeg ante ikke at de hadde det.

Prøvde å rulle den i gang ned Trondheimsveien..etter at hadde fylt bensin. Jævlig smart. :D

 

Oh,yes..Man blir litt klokere med årene.. Selv om man fortsatt butter litt pga jentegener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nokon fortelle meg kvifor SAAB og Scania har lik logo?

 

Fant dette på wiki:

 

I 1969 fusjonerte Scania med Saab og industrikonsernet Saab-Scania ble etablert. På 1990-tallet ble Saabs personbilsdivision kjøpt opp av det amerikanske General Motors-konsernet og produksjon av personbilerer etablert som eget selskap under navnet Saab Automobile AB i Trollhättan. Dette var begynnelse til splittelsen av Saab-Scanias forskjellige industrigrener.

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 87 mod 9000, så var det SAAB-SCANIA merke på panseret. På min 96 mod er det kun SAAB :)

 

Haha så bra navn på tråden.

 

Alle skulle jo ha så koselige og feminine navn på sine respektive kosekroker, så jeg fant ut at alle som kjørte saab trengte en koselig plass de også. Bare ikke fult så homo som audi-gutta :D

 

(Vi er alle venner :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mitt ståsted kan jeg si følgende: Og nevne orginal saab, og da tenker jeg på 900, 9000, 9-3 og 9-5 i samme settning som "ligger bra på veien", synes jeg blir litt feil. Altså, alle har jo ulike preferanser hva angår godt veigrep, såklart.

 

Min mening er at orginal saab trenger et par ting for og få godt veigrep: Stivere dempere, senkefjærer, lavprofilsdekk og diverse annet småsnaks som foringer og stag.

 

Turboolsen: Hva angår driftsikkerhet, så kan jeg skrive under på at ihvertfall 9000 er en fordømt solid bil. Nå gikk jo ting ganske nedover etter at GM tok over, men og kalle det for søplebiler synes jeg er og dra det litt langt :P

 

Jeg har som sagt en 9000, som lever i beste velgående. Første reprasjonen på 1,5 år blir tatt på fredag. Det er 2 foringer, ei bærekule og oppstramming av handbrekk. Dette i forbindelse med eu-kontroll. Bilen er også oppjustert fra 150 til 225 hk, noe som heller ikke ser til og ha gjort nevneverdig skade med verken bil og drivverk.

 

En kompis av meg har en saab 9-5. Værste kittet fra Nordic Uhr påmontert. Snakker vel en ca 270 hk. De eneste problemene han har hatt med bilen, og han har eid den ca like lenge som meg, er en sensor eller noe lurt som har med airbaggen og gjøre, og en rar lyd i ACen.

 

Har også mange bekjente som har saab, og jeg hører ikke mye fra den kanten om raserte turboer, ødelagt ditt og ødelagt datt. Og de folka er ikke akkurat bestefar på 75 år hva angår motor og kjørestil :P

 

Men en ting skal du ha, det jævla registerkjedet. Jeg er sikker på at saab 9000 kommer orginal med den raslinga. Har det ihvertfall i min bil. Skal vis bare være og fjerne et balansehjul eller noe lite småpjusk. Var ihvertfall den beskjeden jeg fikk fra en som jobber på Saab.

 

Meeeen whatever. Hver sin smak. Hadde blitt forbanna kjedelig om alle skulle kjørt samme driten. :P

 

EDIT: Angående vingling. Turbomata FWD + sporet vei = lite gøy. Snakker av erfaring her. På god vei er det helt ok, men uansett, fwd + turbo + litt over normalt hesteantall = interesant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår