dirtyharry Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 motoren min har begynt å kødde seg.. damndamn av og til utrolig treg å starte.. må pumpe masse på gasspedalen så kommer den til slutt.. og her om dagen var den treg å starte og når den kom virket det som den ikke gikk på alle syl. etter en stund kom den seg men da lå turtallet på 1800 omd. og så begynte det å stige av seg selv til 2500 omd. gikk opp og ned et par ganger som om jeg satt og trykket på pedalen ... damndamn tomgangen har køddet seg før med å ligge oppunder 2000 omd.når motoren er kald.. noen som har vert borti noe lignende? og funnet ut hva det var? :) Siter Audi A4 1,8TS 98 mod. X audi 80s 1,8 88 mod X audi 80 1,8 82 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Hvis den ikke går på alle sylinderene vil jeg anbefale deg å prøve ny tenningsmodul, uavhenging av hvilken sylinder som er feil på. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Har selv fått problem med turtallet på min Audi A4 95-mod. 1.6. På tomgang så står turtallet og "hopper" opp og ned. Dette skjer ganske ofte. Sist gang jeg kjørte så gikk turtallet opp til 2-3000 omdreininger når den gikk på tomgang. :S Dette skjedde flere ganger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milman123 Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 tenker det er det smame som jeg hadde et snev av, løsningen er å lodde en kobling på startsperren. ta av rattet og Plastikken irundt. så er det en liten svart kontakt til høyre nedenfor rattstammen som er årsaken, lodd denne så skal det være bra! mener det står bedre forklart en plass her også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Embla Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Jeg syns det kan minne om defekt tempsensor på motor.Ikke den til instrumentet, men den til motorstyringa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 fikk koblet til en sånn boks som sjekker feilkoder.. var feil på temp sensor på motoren..:) så da for jeg håpe alt tullet er vekk når jeg har skiftet:) Siter Audi A4 1,8TS 98 mod. X audi 80s 1,8 88 mod X audi 80 1,8 82 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trojaxx Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 (endret) Har visst fått noe av det samme på min 1.6... Starta i går, da det pissregna... Tok ca 15 sek. på starteren før motoren tente og det smalt no jævli i eksospotta. Etter det har den gått lavere på tomgang og under kjøring begynner den av og til å ruse opp fra 1500 o/min til 4000 o/min. Dette gir seg i et par minutter hvis jeg gir flat fjøl... Har sjekka lmm og ellers alt jeg kommer til fra oversida av motoren... erm.. Kom på at den var slik en periode for et år siden også... Da hadde den stått natta over nede ved sjøen da det var storm... HJELP! Endret Februar 23, 2009 av Trojaxx Siter Audi A4 B5 1.6 lol d/¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨\b /[**\==OOOO==/**]\ |_===__====__===_| ]__['''''''''']__[ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 fikk koblet til en sånn boks som sjekker feilkoder.. var feil på temp sensor på motoren..:) så da for jeg håpe alt tullet er vekk når jeg har skiftet:) vet tråd er gammel men fundet ut av det?:) kjekt og vite hvis man får noe sånt:P Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg